חשיפת כיכר השבת

כך ניסו לבזות את ראש הישיבה הגר"ש כהן בפני בני הישיבות

שלט שנתלה לכבוד נשיא המועצת הגר"ש כהן בכינוס אלפי בני הישיבות במירון גרם לסערה • גורמים ליטאים דרשו להסירו ואיימו לפוצץ את הכינוס • "בושה שכך חרדים מתנהגים" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש כהן בשיחתו לפנות בוקר (צילום: יעקב כהן)

ביזוי כבוד התורה: אלפי בני תורה שעמלו בתורה בימי בין הזמנים השתתפו ביומיים האחרונים בטיול בצפון הארץ, טיול שמומן על ידי עיריית ירושלים כאשר את מרכז התקציב העביר סגן ראש העיר צביקה כהן.

לפנות בוקר (רביעי) האזינו תלמידי הישיבות לשיחה מיוחדת שמסר נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, אך התלמידים לא ידעו כי מאחורי הקלעים התחוללה דרמה גדולה שכללה לא מעט ביזוי כבוד התורה.

סמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר, עוד קודם הגעת עשרות האוטובוסים והתלמידים להר, מארגני האירוע תלו שלט המברך את בואו של נשיא מועצת חכמי התורה, אך גורמים ליטאים איימו שאם הוא לא יוסר, אף אוטובוס לא יעלה להר.

בלית ברירה ולאחר שהמארגנים הבינו כי קיום האירוע תלוי ועומד על הסרת השלט, שנועד רק למען כבוד תורתו של נשיא המועצת, הם נאלצו להסירו.

שלט המריבה (צילום: כיכר השבת)

לאחר שהשלט הוסר, הם הוסיפו ודרשו כי השלט יאוחסן ברכבו של אחד מאנשיהם כדי שלא יהין מישהו לתלותו במהלך הכינוס כשבני הישיבות כבר ישהו במקום.

"חילול ה' נוראי, בושה שכך היהדות החרדית נראית", אומר בכאב אחד הנוכחים במקום בשיחה עם "כיכר השבת", "אפילו השוטרים שהיו במקום התביישו, היתה כאן סערה גדולה, צעקות וויכוחים והכל בגלל שלט של חכם שלום, אחד השוטרים צעק להם 'לא חרב בית המקדש, אלא בגלל שנאת חינם, אתם דתיים', אבל המהומה נמשכה".

על "שלט המריבה" נכתב בין היתר: "בשם אלפי תלמידי ישיבות בין הזמנים ואיגוד הישיבות בנשיאות מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א, הננו מתכבדים להודות לשלוחא דרבנן, ראש וראשון לכל דבר שבקדושה, שר הפנים הרב אריה דרעי, ולמחלקת חינוך בעיריית ירושלים ובראשם סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך חרדי צביקה כהן".

ראש הישיבה בתפילת שחרית בהר מירון (צילום: יעקב כהן)

"מה שהפריע להם", מספרים ל"כיכר השבת" אנשים שהיו עדים לדרמה, "זה שרק שמו של הגר"ש כהן צויץ בשלט. מה לעשות? הוא הרב היחד שהיה במירון, לא הגיעו רבנים מהציבור הליטאי".

שיא הסערה התרחש לפנות בוקר, כאשר המארגנים הספרדים הבינו שאם השלט לא יוסר הרי שהאירוע יתפוצץ עוד לפני שהתחיל. "הם איימו, שאם השלט לא יוסר הרי שאף אוטובוס לא יעלה להר וחכם שלום יגיע להר ריק מבחורים, לכן הוחלט להסיר את השלט ולמנוע את המבוכה", מספר גורם שנכח במקום.

לדבריו: "זו בושה וחרפה, אם היה על השלט את שמו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מישהו ספרדי היה מעז לבקש שהשלט יוסר ואם לא, הבחורים לא יעלו להר? לאן הגענו? בושה שכך חרדים מתנהגים, חייבים להפיק לקחים משערורייה כזו".

גורם נוסף שהיה עד למתרחש מספר כי בסופו של דבר בשיחה של חכם שלום כהן השתתפו מאות בחורים אך לא כל אלפי התלמידים שהשתתפו בטיול. לדבריו, "מישהו תקע 17 אוטובוסים בחמת גדר כדי שהבחורים לא יגיעו לאירוע של חכם שלום".

נשיא המועצת בעת שיחתו (צילום: יעקב כהן)

אחד הנציגים הספרדים שפנה וניסה לבקש שידאגו להביא את כל הציבור להשתתף בשיחתו של נשיא המועצת נענה כי אינם מחוייבים לכך מאחר וזה לא תואם איתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר