מעצר העריק באילת

ישיבת העצור פורשת מהפלג הירושלמי: "הם עשו עלינו סיבוב"

הישיבה בה למד "עצור עולם התורה" מתנגדת להפגנות ומתנתקת מהפלג הירושלמי: "הם עשו עלינו סיבוב בסוגיית הגיוס, ראש הישיבה מורה להתייצב - 'גזירת הגיוס' הפכה לכלי ציני ופוליטי" (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בלעדי: על רקע מעצר הבחור העריק מישיבת "שערי תבונה" באלעד, ישיבה שנחשבת לאחד הבולטות והחשובות בעולם הישיבות הספרדי, מתנערים גורמים בישיבה ממעשיו של הבחור שנעצר ומהפגנות התמיכה בו שקיימו אנשי ה"פלג הירושלמי" ביממה האחרונה ברחבי הארץ.

גורמים בכירים בישיבה אומרים בשיחה ל"כיכר השבת" כי הם בוחנים את מעשיו של הבחור באילת, אך ככל הידוע להם הבחור היה בחופשה עם בני משפחתו. לטענת הגורמים, גם אם אכן מעשיו של הבחור לא היו כשורה, הישיבה לא תתנער ממנו בעת זו רק מפני המצב הקשה בו הוא שרוי, זאת למרות שהם מתנערים באופן מוחלט מהמעשים המיוחסים. "הוא בחור בישיבה שלנו ולכן לא ננטוש אותו בשעה כזו, אבל אנחנו ממש לא תומכים במעשיו" אומר גורם בכיר בישיבה ל"כיכר השבת".

הגורם מוסיף ואומר כי ראש הישיבה, הגאון רבי אהרון חדד, מתנגד באופן נחרץ להפגנות שמארגנים אנשי "הפלג הירושלמי" ברחבי הארץ. הגורמים מספרים כי עם היוודע דבר מעצרו, אתמול בשעות הבוקר, החלו הגורמים בישיבה לסייע למשפחתו בעניינים המשפטיים ויצרו קשר עם אנשי ציבור במטרה להוציא את הבחור ממאסר, כשהם עושים כל מאמץ על מנת למנוע פרובוקציות.

אלא שבשעות הערב נודע הדבר לאנשי הפלג הירושלמי, והם החליטו לצאת להפגנות ברחבי הארץ. "תלמידי 'שערי תבונה' לא משתתפים בהפגנות, ומי שמשתתף עושה זאת על דעת עצמו ובניגוד להוראת ראש הישיבה" אומרים לנו הגורמים בישיבה.

לטענתם, בחודשים האחרונים הרב חדד שהיה מזוהה עם "הפלג הירושלמי" במשך שנים, התחיל להתרחק מהפלג ולהתקרב לדעותיהם של גדולי התורה המרכזיים גם בסוגיית ההתייצבות: "ראש הישיבה כבר הורה לתלמידים לנהוג כל אחד לפי דעת רבותיו בנוגע לסוגיית ההתייצבות, בשיחות סגורות מורה ראש הישיבה לתלמידים להתייצב בלשכות הגיוס" אומר הגורם.

(צילום: רונן כץ, קול ברמה)

"עשו עלינו סיבוב בנושא הגיוס, אנחנו לא ניקח בחורי ישיבות ונכניס אותם לכלא בגלל המאבק הזה, ראש הישיבה אומר לתלמידים ש'גזירת הגיוס' אינה רלוונטית וכיום עושים בה שימוש פוליטי ציני" אומר גורם בישיבה ומדגיש כי הרוב המוחלט בישיבה בוחר להתייצב בלשכות הגיוס: "גם הבודדים שלא התייצבו לא עושים זאת לרוב ממניעים אידואולוגיים".

גורמים אחרים ששוחחנו עימם הערב אומרים ל"כיכר השבת" כי ההערכה היא שפעילי הפלג הירושלמי החליטו לצאת להפגנות התמיכה רק בכדי "לחבק חיבוק דב" את הרב חדד שהחל ליצור קשרים עם ההנהגה הליטאית המרכזית ולנטוש את "הפלג הירושלמי".

הגורם בישיבה מספר כי בנוגע לנסיבות המעצר של הבחור, "אנחנו קיבלנו עדויות מגיסו ששהה עימו במקום שסותרות את גרסת המשטרה למקרה". הוא מוסיף כי עורך הדין של העמותה מתכונן להגיש תביעת דיבה נגד המשטרה שהוציאה הודעה על כך שהבחור נעצר בדרך לבילוי באילת, "אנחנו חושבים שהם התבלבלו בין הבחור שנעצר לבן דודו ששהה עמו ונעצר אף הוא" אומרים הגורמים ומדגישים כי במידה ויתברר כי הגורמים במשטרת אילת לא דייקו, הם יתבעו על כך.

מ"הוועדה להצלת עולם התורה" נמסר בתגובה: "הנתונים שבידיהם מלמדים על אי התייצבות גורפת בקרב תלמידי הישיבה, וזאת עקב השתייכותם של רוב אנשי צוות הישיבה ורבניה לפלג הירושלמי ודרכו של ראש הישיבה הגר״ש אוירבך. עוד מוסיפים להבהיר כי; הגאון הרב חדד שגדולתו בתורה ידועה ומפורסמת, הוצרך (הוא או רבני הישיבה) ככל הנראה להסתייג בתקופה זו מאי התייצבותם של תלמידיו עקב אילוצים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר