המאבק משפיע

סירב להחזיר סמארטפון שמצא: "צריך לשבור אותו, וביערת הרע מקרבך"

תוצאות "המאבק בטכנולוגיה": צעיר חרדי שמצא מכשיר סמארטפון שאבד סירב להחזיר אותו לאישה שאיבדה אותו. לטענתו, הוא שאל רב שהורה כי הוא "חייב לשבור אותו, וביערת הרע מקרבך" (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

"המלחמה בטכנולוגיה": בחודשים האחרונים העלו עסקנים שונים את נושא "המלחמה בפגעי הטכנולוגיה" לסדר היום - והתוצאות לא מאחרות להגיע. אישה חרדית שאיבדה את מכשיר הטלפון החכם שלה בשכונת "גאולה" בירושלים, הופתעה לקבל את ההקלטה הבאה בתיבת הדואר הקולי שלה.

בהקלטה נשמע בחור חרדי שאומר כי הוא מצא את הטלפון שלה אך חבר שהיה איתו אמר לו כי הרבנים אוסרים להחזיר את המכשיר לבעליו. "לא האמנתי אבל אחרי שעשיתי סבב אצל רבנים התשובה הייתה חד משמעית שאסור להחזיר את הטלפון ואני חייב לשבור אותו, אני לא יודע אם אני אוכל לשבור אותו אבל לא אוכל להחזיר אותו, וביערת הרע מקרבך".

בפוסט שהעלתה בפייסבוק החרדית שאיבדה את המכשיר היא כתבה: "אין רע יותר מזה ואין גבול לחוצפה. איבדתי את הפלאפון שלי בירידה של שטראוס, אזור חרדי, וכשגיליתי שהוא לא עלי ביקשתי ממישהו להתקשר והוא לא היה זמין. חיפשתי אותו איפה שהייתי ולא מצאתי, חשבתי אולי זה נפל ונכבה ומי שמצא לא הדליק אותו, ככה אני מתקשרת ותא קולי. בקיצור, הוא ניראה בווצאפ ואחר כך סינן שיחות".

"שולח הודעה קולית בפלאפון שהוא בחור ישיבה והוא מאוד מתנצל אבל בגלל שהפלא לא כשר הוא לא יכול להחזיר. שאל את הרב שלו ואמר לו לשבור את המכשיר והיה לו קשה אז הוא שאל עוד 2 רבנים ואמרו לו בכל תוקף לא להחזיר ולשבור בברכת ובעירת הרע מקרבך, ככה הוא אמר וניתק את המכשיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר