פגעי הטכנולוגיה

גור מתירה להתכתב בוואטסאפ, אבל רק עם גוי או חילוני

בכינוס נגד הטכנולוגיה של חסידות גור הוצב איסור חמור להתכתב בוואטאפ עם יהודי חרדי, אלא רק עם גויים או יהודים שאינם חרדים לצורך פרנסה בלבד. הרבי נשא את הנאום המרכזי (חסידים, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90, שאטרסטוק וצילום מסך)

הערב (שני) התקיים כינוס גדול בחסידות גור כנגד פגעי הטכנולוגיה. כ-7000 אברכים מהחסידות התכנסו בהיכל בית המדרש לכינוס חירום בראשות מרן האדמו"ר מגור.

את הכינוס פתח והנחה הרב איצ'ה מאיר טאומן מקורבו של הרבי שהזמין את האדמו"ר לשאת דברי חיזוק. האדמו"ר נשא דברי ברכה במהלכם בירך את אלו המתנזרים מהטכנולוגיה וכן המשתמשים בהיתר על פי תקנת וועדת הרבנים.

את המשא המרכזי נשא הגאון רבי מאיר פלקסר מראשי ישיבת חידושי הרי"ם שדיבר בחריפות על קדושת הבית היהודי ועל האיסור החמור להשתמש בכלים הטכנולוגים שלא בהיתר רב ושלא לצורך פרנסה.

את דבר הכינוס הביא הרב אברהם נחמן גוטרמן מרבני החסידות שפירט את הסכנות הגדולות שבטכנולוגיה והמכשולות החמורים הנגרמים בשל כך ובין היתר זעק בקול כי "יהודי חרדי אינו מתכתב בווצאפ".

את החלטות הכינוס הקריא הגאון רבי נפתלי נוסבוים, ביניהם איסור חמור להתכתב בווצאפ עם יהודי חרדי אלא רק עם גויים או עם יהודים שאינם חרדים לצורך פרנסה בלבד.

בנוסף נאסר בחסידות להשתמש בשום פנים ואופן במכשירי תומך כשר גם לא לצורך פרנסה אלא רק בחברת דלתא וגם את המכשירים הללו אסור להוציא בפומבי.

הרב נוסבוים פסק עוד שאין חובת כיבוד אב כלפי הורים שמחזיקים ברשותם מכשירים פסולים וכך הורה לחסידים לנהוג. "אבא שפוגע ברוחניות אין מחוייבים לכבדו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר