"מעשי ריקים שגורמים להסתה ושנאה"

סרטון ההסתה נגד החיילים החרדים; רק חמישה ח"כים מגנים

סרטון ההסתה נגד החיילים החרדים בצה"ל, שהוכתרו כ"חללים בצבא השמד", מעורר סערה ציבורית • "כיכר השבת" פנה לכל חברי הכנסת החרדיים, אך רק חמישה מהם בחרו לגנות בחריפות (חרדים)

ישראל כהן וישי כהן | כיכר השבת |
המגנים: מרגי, מקלב, אזולאי, מוזס ובן צור (צילומים: מרים אלסטר, הדס פרוש, יונתן זינדל ונתי שוחט - פלאש 90)

סערה בציבור החרדי בעקבות סרטון ההסתה נגד חיילי צה"ל החרדים שהופץ אמש (שני) ערב יום הזיכרון, כפי שפורסם ב"כיכר השבת", בו חיילים חרדים שהתגייסו לצה"ל הוכתרו כ"חללים".

בסרטון, נראים חיילים חרדים, כאשר ברקע מתנגן השיר "על אלה אני בוכיה עיני יורדה מים כי רחוק ממני מנחם משיב נפש" ולצד עשרות התמונות של החיילים החרדים מופיע הכיתוב "לזכר חללי צה"ל שנפלו בצבא השמד".

הסרטון, עורר סערה עצומה כאשר לראשונה יוצאים באופן נחרץ וברור חברי כנסת חרדיים, נציגי הסיעות החרדיות ש"ס ויהדות התורה, בקול ברור נגד הסרטון הנלוז והפוגעני ונגד הפגיעה באותם החיילים הנראים במצגת המבישה.

מתברר כי הסרטון עורר הדים רבים והביא לקולות של התנגדות מקיר לקיר בכלל הציבור החרדי שמגנה את התופעה ואינו מוכן להשלים עימה יותר בשקט ובחוסר מעש.

השר לשירותי דת, דוד אזולאי, הביע זעזוע בשיחה עם "כיכר השבת" מהסרטון ואמר: "אני מזועזע מהחילול השם הנוראי ומהניסיון לפגוע באנשים שמשרתים את המדינה כל אחד בדרכו שלו".

"דווקא בימים אלו שאנו נדרשים להגביר את אהבת החינם בין איש לרעהו ישנם כאלה לצערי שמנסים לעשות את ההיפך", הוסיף השר אזולאי.

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), מגיב בחריפות, בשיחה עם "כיכר השבת", על סרטון ההסתה ואומר כי "מדובר בשרשרת מעשים של ריקים שגורמים להסתה ושנאה".

מקלב מוסיף ומבהיר כי "הם לא קיבלו מעולם גיבוי למעשיהם, דרכם לא דרכנו!".

צילום מסך מתוך הסרטון

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, מזהיר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "מי ששותק על החרדקי"ם והציידים, יקבל אותם מאיימים ודורשי דמי חסות בבתי המדרש".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה), אומר ל"כיכר השבת" בתגובה על הסרטון כי "זו לא דרך היהדות החרדית, לא דרך רבותינו. אף פעם לא היינו חלק מזה. אסור להתגרות ואסור לפגוע ברגשות של אנשים אחרים ובכאב שלהם".

"אף פעם לא היינו חלק מזה ובוודאי להוציא כאלו חומרים לרשות הרבים שמביאים להסתה נוראה נגדינו, שלצערי החילוני הממוצע לא יודע להבחין בין הרוב שלא שותפים לדברים כאלו לבין מיעוט שולי וצעקני שנוהג בחוסר אחריות ומזיק לציבור החרדי בכל המובנים ולעולם התורה", מוסיף ח"כ מוזס.

ח"כ יואב בן צור (ש"ס) הגיב בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר כי "הדברים שנאמרו מפגינים חוסר רגישות כלפי ההורים השכולים והציבור היהודי כולו. מדובר בקבוצה קיצונית שאיננה מייצגת את הציבור החרדי".

יצוין כי "כיכר השבת" פנה לכל חברי הכנסת החרדיים בכדי לשמוע את דעתם על הסרטון, רובם בחרו שלא להתייחס ולהמשיך להתעלם ממסע הרדיפה שעוברים החיילים החרדים.

אלו חברי הכנסת שבחרו להתעלם מההסתה החמורה: השר אריה דרעי, השר יעקב ליצמן, ח"כ משה גפני, סגן השר מאיר פרוש, סגן השר יצחק כהן, סגן השר משולם נהרי, ח"כ ישראל אייכלר וח"כ יגאל גואטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר