הרבי צעק 'מי לה' אליי', ואני התנתקתי מהוואטסאפ / טור

כן, אני לא מתבייש להגיד שעד היום נהניתי מהישיבה על הגדר, נהניתי להיות עם ולעשות בלי. להיות כאילו חסיד גור ולחגוג ולעשות ככל העולה על רוחי. מודה ומתוודה. ירט פורש מהוואטסאפ (חדשות)

ישראל יעקב ירט | כיכר השבת |
ישראל יעקב ירט (צילום: "מדברים תקשורת")

"ועשית ככל אשר יורוך"

כן, אני יודע שזה משפט שחרדי שרוצה להצדיק איזה מעשה שעשה הוא נדבק למשפט הזה ומפיל את הכל על הרבנים. כן, זה משפט שתמיד חרדי רוצה להשתיק חבר חרדי אחר הוא אומר לו 'אני עושה מה שהרבנים שלי אמרו לי' ובזה תם הדיון.

כן, זו לא בושה להגיד קשה להיות יהודי ועוד יותר קשה להיות חרדי ועוד יותר קשה להיות חסיד ומעל כל זה להיות חסיד גור.

אממה, יש לנו בחירה בחיים, יש לכל אחד ואחת בחירה האם הוא רוצה לחיות חיי הפקר והוללות או שהוא רוצה לחיות חיים שפויים ונורמליים במסגרת שאם ניקח על המשקל את מה שאתה מקבל זה פי מיליון ממה שאתה צריך לתת מעצמך.

כן, אני לא מתבייש להגיד שעד היום נהניתי מהישיבה על הגדר, נהניתי להיות עם ולעשות בלי. להיות כאילו חסיד גור ולחגוג ולעשות ככל העולה על רוחי. מודה ומתוודה.

אבל אתמול היה כנס אדיר ומיוחד שלצערי לא זכיתי להיות בו עקב שסעדתי חולה בבית חולים. אבל מה שהיה בכנס הוא פשוט. הרבי עצמו, לא ע"י מלאך ולא ע"י שליח, לא ע"י גבאי או עסקן, עמד ובעצם זעק "מי להשם אלי? מי רוצה להיות חייל שלי? מי רוצה ללכת בדרך שלי?"

אז כן, אתמול התקנות נפלו עלי כרעם ביום בהיר. כן, בהתחלה אפילו עמדתי וצעקתי את כל מה שאחרים אמרו לי שלא ממש בא לי לחזור עליהם. אבל אחרי כמה שעות שנמלכתי בדעתי ואמרתי רגע מה אכפת לי בכלל מה טוענים? מה אמור להיות על המשקל ההבטחה של הרבי שמי שיעמוד בזה יזכה לבני חיי ומזוני מול מה? מול הוואצאפ? מול הפייסבוק? מול האינסטגרם? דפקתי לעצמי את הראש בקיר. תגיד אתה מאופס עם עצמך? אתה מוכן להחליף את כל העולם הזה בעד הבטחה ברורה מקודש הקודשים לבני חיי ומזוני? מה יש לנו מהעולם אם לא כדי להתחתן לגדל דור אחרינו שיגדל בדרך ישראל סבא? מה אני רוצה שהילד שלי שיהיה בע"ה, יגדל לתוך עולם התוכן הוויארטואלי? לתוך הפייסבוק? שילך לחיידר עם מקל סלפי? שיעמוד כל היום להצטלם לאינסטוש? שידע כל רגע לעשות צ'ק אין לכל העולם איפה ומה הוא?

האמת, הכנס הזה אתמול הכה בי, העמיד לי לעצמי מראה מול עצמי איך אני רוצה לחיות את חיי מכאן ואילך? אין ספק אפשר להגיד עד עכשיו חגגתי נהניתי השתוללתי התמכרתי ומה לא. אבל אולי באמת הגיע הזמן להתחיל את החיים האמיתים? אולי הגיע הזמן תכלס להתחיל חיים עם שקט נפשי ולא כל היום להיות מכור לפלאפון ולכל האינטרנט הזה?

בואו נהיה דוגרים עם עצמינו וכנים עם עצמינו, כמה זמן במשך היום אנחנו תקועים עם הפלאפון? כמה פעמים אני קובע עם חברים למפגש לכוס קפה או יוצאים לאנשהו וכולם תקועים בפלאפונים שלהם ואין עם מי לדבר ובסוף כולם מתכתבים באותה קבוצה בווצאפ כשתכלס אנחנו יושבים אחד ליד השני? נוסעים ברכב 4 אנשים וכולם עסוקים בוואצאפ בואו לא נשקר לעצמינו ונודה על האמת. אנחנו מכורים!

למי שחושב שאני גיבור הרבי אמר מילה וזהו אני משנה את כל אורח החיים שלי בשנייה הוא חי בסרט. זה הולך להיות קשה ברמות קשות מאוד. זה הולך להיות עבודה יום יומית ועקבית אני עם עצמי לבד כי בקטע הזה אף אחד לא יוכל להיות איתי ולצידי זה רק אני ואני ואני. אבל מצד שני חייב לזכור את האמרה "אם אין אני לי מילי". אני ישראל ירט שהייתי חי מכל האקשנים האלה ומי כמוכם יודע ומכיר את השערוריות והבלגנים שהייתי עושה והייתי די נהנה מזה. עכשיו הולך להיות עם פלאפון כשר נטו ועוד מכשיר שישמש אותי רק לצורכי עבודה ולהמשיך לעשות איתו חסדים ומעבר לזה לא.

בואו עכשיו גם נבין ביחד מה הרבי מגור שליט"א ביקש מאנשים ומה בעצם הוא אמר להם. אמר הרבי אני לא מנותק מהעולם אני לא חי עולם מנותק אני יודע שיש אנשים שעושים עסקים אני יודע שיש אנשים שעושים ביזנס אני יודע שיש היום קידמה וטכנולוגיה אני יודע הכל. אבל מה שאני רוצה הוא דבר מאוד פשוט. לא רוצה שתהיו מכורים. לא רוצה שתבואו הביתה וכל הזמן תהיו עם הפלאפונים ולא תהיו עם המשפחה והילדים. לא רוצה שתבואו לשמחה משפחתית או כל שמחה אחרת ותהיו תקועים במסך של הפלאפון רק אתה והפלאפון. לא רוצה שתלכו לבית הכנסת להתפלל ותהיו תקועים בפלאפון.

אתה צריך סמארטפון לצורך מה? ביזנס? אין בעיה, יש וועדה שלח להם את רשימת הדברים שאתה צריך לצורך העיסוק שלך ותקבל הכל. כל מה שאתה צריך תקבל. רק דבר אחד לא תקבל אין בסמארטפון הזה אופציות לקבל טלפונים ולהוציא שיחות. זה היה ונשאר בגדר פאלם לעבודה בלבד.

כשאתה מגיע הביתה תוכל בשקט לשים את המכשיר בצד כי לא תפחד שתפספס שיחת טלפון או משהו בסגנון. יש לך חיים מעבר לפלאפון יש לך חיים מעבר לכל האינטרנט הזה. יש לך חיים שלך משל עצמך. להתקשר אליך ולהוציא שיחות בשביל זה יש מכשיר פלאפון כשר כמו שכל יהודי חרדי הולך ורק שם מתנהלים שיחות. עבודה מיילים וואצאפ אם צריך או אפליקציות למיניהם בנקים וכדומה יהיה לך במכשיר השני.

סה"כ יש פה באמת דאגה אמתית לבן אדם לחיים של הבן אדם לנפש של הבן אדם. לא כולם מסוגלים לעשות את זה לא כולם מסוגלים לצאת מהלחץ החברתי שלכולם יש ולי אין. אבל המהות של יהודי זה עבודה ועבודה קשה מאוד כל יום כל רגע על שעה וכל שניה עבודת המידות ואני גאה להיות יהודי.

אני לא צריך שתרחמו עלי לא צריך שתחשבו שקפצתי מהגג או התחרפנתי הכל בסדר איתי סה"כ אני הולך להיות יהודי טוב יותר וסה"כ מעכשיו יהיה לי את כל הזמן שבעולם אליכם לשוחח אתכם לדבר אתכם להיפגש אתכם ולא הכל דרך הודעות וואצאפ או בפייסבוק.

הפורש מכם באהבה גדולה. ישראל ירט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר