פרסום ראשון

הרב דרעי להפועל באר שבע: משחק האליפות - לא בשבת

משחק האליפות של הכדורגל הישראלי, בין "הפועל באר שבע" ל"מכבי חיפה", זוכה לעדנה יהודית, כאשר רבה של באר שבע, הגאון רבי יהודה דרעי, פועל כדי למנוע את קיום המשחק בשבת (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יהודה דרעי ושחקני הפועל באר שבע (צילומים: מאיר אלפסי, יונתן זינדל - פלאש 90)

קבוצת הכדורגל 'הפועל באר שבע' צפויה לשחק בשבת הקרובה מול קבוצת 'מכבי חיפה', במה שמכונה "משחק האליפות" בו תזכה - ככל הנראה - הקבוצה מהדרום בתואר אליפות המדינה לראשונה זה 40 שנה.

אלא שכעת המשחק מקבל תפנית יהודית, מאחר ומתחילת העונה הקבוצה לא שיחקה בשבתות, וזאת לבקשת רב העיר הגאון רבי יהודה דרעי, אך כעת, דווקא במשחק החשוב ביותר הקבוצה צפויה לשחק בשבת.

ל"כיכר השבת" נודע כי הגאון רבי יהודה דרעי פנה להנהלת הקבוצה וביקש מהם שלא לקיים את המשחק בשבת, שם אמרו לו כי הדבר לא באחריותם אלא באחריות ההתאחדות לכדורגל.

בעקבות כך, פנה הגר"י דרעי ליו"ר ההתאחדות, עופר עיני, בבקשה לדחות את המשחק ולא לגרום לחילול שבת המוני.

המכתב לעופר עיני

"בשם אזרחים רבים השומרים שבת מתושבי העיר אוהדי הפועל באר שבע, הנני פונה אליך בקריאה נרגשת לדחות את מועד המשחק האמור להתקיים בעיצומה של השבת ליום ראשון או לפחות לדחות במספר שעות עד השעה 21:00", כותב הרב דרעי.

הרב דרעי מציין את העובדה שהקבוצה הקפידה במהלך כל השנה לא לשחק בשבת בכדי לשמור על הרגשות של האוהדים הדתיים, "והנה לפליאה, דוקא במשחק העשוי להיות המשחק החשוב ביותר, התאחדות הכדורגל שברשותך מאלצת אלפים רבים מתושבי העיר לחלל את השבת בניגוד למצפונם".

הרב דרעי כותב לעיני כי קביעת המשחק בשבת היא "חוסר התחשבות מוחלטת בציבור גדול".

מכתב התשובה של עיני

עופר עיני השיב לגר"י דרעי כי קביעת שעות המשחקים אינה נמצאת באחריותו אלא באחריות מנהלת הליגות.

כבוד הרב, ההתאחדות לכדורגל אינה קובעת את מועדי המשחקים - ימים ושעות - בשתי הליגות הראשונות (ליגת העל והלאומית), אלא מנהלת הליגות. אני מבקש שתפנה בנושא האמור לגורם האחראי, כדי שישקול את הבקשה מתוקף סמכותו בנידון", השיב עיני לרב.

הגר"י דרעי לא התייאש ושיגר גם אליהם מכתב בנושא, בתקווה למנוע את חילול השבת הצפוי. טרם ברור מה תהיה תגובתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר