סריקות קפדניות

תקיפה או שחיתות? חוקרי ה-FBI פשטו על מוסדות קרית יואל

חוקרי FBI הגיעו לעיירה החסידית קריית יואל של סאטמר וערכו חיפושים נרחבים במוסדות של חסידי סאטמר. לפי הדיווחים, החוקרים חיפשו מסמכים בבנין החיידר ובבית ספר לילדים מיוחדים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פרשת השחיתות: בשעה האחרונה (חמישי) הגיעו פקחי ה-FBI אל העיירה החסידית קריית יואל סאטמר, וערכו חיפושים במקום.

על פי הדיווחים, החוקרים התמקדו בבדיקות קפדניות וחיפושי מסמכים בבנין הת"ת ובנין "שערי-חמלה" - בית הספר הממלכתי לילדים מיוחדים וכן בחדר הפיקוד של משמר הקהילתי.

החוקרים לא דיווחו לתושבים על מטרת בואם וההערכה בקרב בני הקהילה שהבדיקה כעת קשורה לפרשה מלפני מספר חודשים במסגרתה פשטו רשויות החוק האמריקאיות על מוסדות חרדים ברחבי ניו יורק וניו ג'רזי בהם ישיבות ותלמודי תורה בחשד להונאה חמורה וקבלת תקציבים במרמה.

מנגד, בקהילה היהודית המקומית מעריכים גורמים אחרים כי הבדיקות קשורות לחשדות לתקיפה חמורה מצד גורם בקהילה.

כזכור, בשבועות האחרונים הופץ ברשתות החברתיות סרטון ממצלמה נסתרת שהותקנה בחדרו של מנהל תלמוד תורה וחשפה כביכול התעללות באחד הילדים שהתרחשה לפני פחות משנה.

מקורביו של המנהל הגיבו אמנם כי מדובר באיש חינוך מוערך וותיק המכהן בתפקידים חינוכיים בתלמוד תורה מעל ל-30 שנה וכי בסרטון לא נראה כל מעשה אסור או חריג אלא מדובר ביחס לבבי לתלמיד.

מוסדות סאטמר אף יצאו בהצהרה כי החקירה נסגרה אולם כעת החשש הינו שבעקבות הפצת הסרטון נפתחה החקירה מחדש וביקור החוקרים קשור לסרטון שהופץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר