התח"צ הוזלה והמשכורות הופחתו

שקופים? מורי הרשת של ש"ס ספגו קיצוץ בגלל רפורמת דרעי

רפורמת התחבורה הציבורית של השר אריה דרעי חסכה למשתמשי התחבורה הציבורית סכומים לא מבוטלים, אך באופן אירוני מי שנפגעו ממנה הם דווקא עובדי רשת החינוך של ש"ס (חדשות, חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
יו"ר ש"ס דרעי ומנכ"ל רשת החינוך חיים ביטון (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

המורים השקופים של ש"ס: חודשים ספורים לאחר שרפורמת התחבורה הציבורית של שר הפנים אריה דרעי יצאה לפועל ומחירי התחבורה הציבורית הוזלו בעשרות אחוזים בחלקים שונים בארץ, מורי רשת "מעיין החינוך התורני" של ש"ס גילו לאחרונה כי הרפורמה גרמה לקיצוץ של מאות שקלים בתלוש השכר החודשי שלהם.

לאחר שהרפורמה יצאה לפועל, הודיעה המדינה כי היא מקצצת את תקציבי החזרי הנסיעות של כלל עובדי המדינה, בהם גם המורים, אלא שארגון המורים יצא נגד ההחלטה ואיים להשבית את מערך החינוך בישראל במידה והמדינה תיישם את הקיצוץ ותפגע בהחזרי הנסיעות. לאחר מחאת המורים שטענו כי חלקם הגדול מגיע לעבודה באמצעות רכבים פרטיים והקיצוץ פוגע בהם, הודיעה הסתדרות המורים לפני כחודש כי הקיצוץ לא ייושם.

מדובר במורים שמקבלים החזרי נסיעת "ריאליים" - דהיינו, מורים שנוסעים ברכב פרטי ומקבלים החזר נסיעות לפי גובה עלות התחבורה הציבורית ממקום המגורים למקום העבודה.

באתר האינטרנט של הסתדרות המורים נכתב לפני כחודש כי "משרד החינוך אכן נעתר לבקשתנו והקיצוץ לא יושם על עובדי ההוראה בניגוד לשאר עובדי המדינה. היום אנו שמחים על החלטתו של שר האוצר, משה כחלון, להחזיר לעובדי המדינה את דמי הנסיעה שהורדו משכרם ולבטל את הקיצוץ המתוכנן בקצובת הנסיעה, בעקבות הרפורמה והוזלת התעריפים בתחבורה הציבורית. מדובר בהחלטה חשובה שמונעת פגיעה קשה בעובדי ההוראה-עובדי המדינה" נכתב באתר.

אלא, שהמורים ברשת החינוך של ש"ס, לא זכו ליהנות גם הם מביטול הקיצוץ, ועל פי תלוש שכר של מורה ברשת שהגיע לידי "כיכר השבת" - השכר קוצץ בחודש האחרון ובמקום סכום של 1,488 ש"ח שקיבל לפני כחודשיים, הפעם קיבל העובד סכום של 738 שקלים בלבד.

מורה ברשת אומר ל"כיכר השבת" כי לטעמו מדובר באפליה: "רק בגלל שלנו אין ארגון עובדים שיגן עלינו אז אנחנו צריכים לספוג את הקיצוץ? אני ניזוק באופן אישי, אני לא יכול לנסוע באוטובוס לבית הספר בגלל המרחק הגדול בין הבית למוסד, הקיצוץ הזה פוגע בי בלי הצדקה".

גורמים ברשת ששוחחו עם "כיכר השבת" הבוקר טענו כי מדובר בקיצוץ של משרד החינוך וטענו כי ככל הידוע להם מדובר בקיצוץ "לכל המורים בישראל", זאת למרות שהמורים במגזר הכללי לא ספגו את הקיצוץ שבוטל הן על ידי משרד החינוך באופן פרטני למורים - והן על ידי משרד האוצר שביטל את הקיצוץ לכלל עובדי המדינה.

חיים ביטון, מנכ"ל "רשת מעיין החינוך התורני" מסר ל"כיכר השבת": "ככל שהדבר הזה נכון אז מורי הרשת מקבלים זאת אוטומטית, מערכת השכר שלנו ושל משרד החינוך חופפת וברגע שמתעדכן נתון שם זה גם אצלנו. ביום ראשון אוודה אם זה קרה בפועל במשרד החינוך וגם אצלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר