קרב גרסאות

סאטמר נגד פוניבז': "בוגר הישיבה התגייס"

בעיתון "דער בלאט" של חסידות סאטמר יוצאים בסוף השבוע במתקפה על גזירת הגיוס וטוענים כי "בוגר פוניבז' התגייס לצה"ל". גורמים בישיבה: "הבחור סולק בגלל אייפון לפני כחצי שנה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שער ה"דער בלאט" (סריקה)

בעיתון "דער בלאט" של חסידות סאטמר יוצאים בסוף השבוע במתקפה על גזירת הגיוס המחמירה לטענתם בתקופת בין הזמנים. במרכז עמוד השער מפרסם העיתון תמונה של תלמיד ישיבת פוניבז' הנראה כבחור ירא שמיים עם פאות מסולסלות על לחייו, כשהוא ניצב בתפילת ערבית לצידו של הגאון רבי חיים פרץ ברמן מראשי הישיבה.

מתחת התמונה נכתב באידיש כי הבחור שלום ב. מירושלים למד בישיבת פוניבז' בראשות הגר"ג אדלשטיין ממנהיגיה הרוחניים של תנועת דגל התורה ולדאבון לב עזב את ספסלי הישיבה במהלך זמן חורף, נמלט ונעלם עד שהתברר כי נפל לזרועות הצבא והתגייס לצה"ל.

הערב משיבים גורמים בכירים בישיבת פוניבז' אש וטוענים בשיחה ל"כיכר השבת" כי מדובר בידיעה שקרית. "נכון שהבחור כעת בצבא אך הוא הועף מהישיבה בגלל שהחזיק ברשותו אייפון".

לדבריהם, מדובר בתלמיד ישיבה מירושלים שהתחנך בישיבה של הרב פריזענט ומייד לאחר שהתקבל לישיבת פוניבז' נתברר כי מדובר במקח טעות שכן נודע כי הוא מחזיק בכיסו מכשיר סלולארי שאינו כשר.

"רבני הישיבה דנו בעניין והוחלט שבשל החשש שיקלקל תלמידים נוספים מסלקים אותו ממסגרת הישיבה. אין לו שום קשר אלינו ואם כבר ניתן לומר שהגיע לצבא בגלל האייפון".

הגורמים מבהירים כי רבני הישיבה מזהירים תמיד ממכשירים שאינם כשרים וגם כאן עמדו בפרץ. "צר לנו שהעיתון טועה ומטעה ובמקום לתקוף את כלי הטכנולוגיה בוחר לתלות את האשמה בישיבה קדושה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר