סוף שבוע ארוך בישראל? שר האוצר תומך

חברי הכנסת אלי כהן ודוד אמסלם צפויים להגיש הצעת חוק הקובעת כי פעם אחת בחודש ייצאו העובדים במשק לצד תלמידי מוסדות החינוך לסוף שבוע ארוך שיחל ביום שישי ויימשך עד יום שני (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שר האוצר משה כחלון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חברי הכנסת אלי כהן ודוד אמסלם צפויים להגיש במהלך השבוע הקרוב הצעת חוק הקובעת כי פעם אחת בחודש ייצאו העובדים במשק לצד תלמידי מוסדות החינוך לסוף שבוע ארוך שיחל ביום שישי ויימשך עד יום שני.

שעות העבודה החסרות כתוצאה מאי העבודה ביום ראשון ייפרסו על פני אותו שבוע, או לחלופין על פני כל החודש.

על פי הפרסום בעיתון "ידיעות אחרונות" ההצעה אמורה להיות מיושמת במשך שלוש שנים, ובמהלכן תיבחן הרחבת סוף השבוע החופשי לכל השנה.

ח"כ אלי כהן מסיעת כולנו שיזם את הצעת החוק אומר: "אני משוכנע שיהיה לנו רוב בכנסת ובקרוב פעם אחת בחודש יהיה שבתון בימי ראשון בישראל".

לדבריו, הסיבה שהצעות דומות בישראל לא הצליחו בעבר, היא מאחר שהציעו שכל יום ראשון בשבוע יהיה חופשי אולם ההצעה הנוכחית זוכה לתמיכת ההסתדרות והתעשיינים.

ח"כ כהן מציין כי "המעבר לסוף שבוע ארוך טומן בחובו תועלות רבות הן בהיבט החברתי, כמו שיפור איכות החיים של הפרט, המשפחה והעובד, והן בהיבט הכלכלי - הגברת התיירות וסנכרון ימי המסחר והפעילות למאפיינים הגלובליים. זאת מאחר ששותפות הסחר של ישראל, רובן ככולן, קבעו את ימי המנוחה בשבת וראשון".

ההצעה אמורה לקבל את תמיכת הממשלה כאשר שר האוצר משה כחלון יביא את ההצעה לוועדת השרים בעוד כשבועיים.

לדברי גורמים באוצר היתרונות במעבר לסוף שבוע ארוך כוללים שיפור של איכות החיים בישראל, התחשבות באוכלוסיה הדתית והמסורתית שיוכלו להשתתף באירועים, הרחבה של תרבות הפנאי, יותר זמן איכות עם הילדים, ביצור מעמדה של המשפחה המהווה ערך מרכזי בחברה הישראלית, הקטנת השחיקה של העובדים ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר