הדוד ספד לילד הקטן • האזינו

"לפני כמה שבועות חגגו לך חלאק'ה וכבר אתה נפרד מאיתנו"

מאות מלווים, כואבים ובוכיים, ליוו למנוחות את הילד הקטן דוד קלאר ז"ל • הדוד הרב ישראל הומינר ספד לו בבכי: "תשפיע על הוריך שדאגו במסירות ובשמחה לקחת אותך כל בוקר לחיידר" (דיין אמת)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

מאות בני אדם כואבים ובוכיים ליוו אמש (מוצאי שבת) את הילד דוד קלאר ז"ל, בן השלוש, שהשיב את נשמתו לבוראה שעה קלה לפני כניסת השבת.

מסע הלוויה שיצא מבית הוריו ברחוב חזון איש 4 בבני ברק היה רווי דמעות ועצב שניכר על פני המלווים הרבים.

האדמו"ר מאשלג חזון איש עורר בדברי חיזוק על כך שאין רע יורד מלמעלה, ולעתיד לבוא כל דרכי ה' יובנו.

הגר"י שוורץ הספיד ואמר שאין זה דרך העולם שהורים מלווים את ילדיהם למנוחת עולם, ועל כם ידוע שאין זה בכלל 'גזירה על המת שישתכח מן הלב'. והביא מדברי רש"י הקדטש "להזהיר גדולים על הקטנים", והסביר כי מזהירים אותנו הגדולים בעונש שניתן ר"ל לקטנים.

הרה"ג ישראל הומינר, דודו של הילד, זעק בקול בוכים: "'דודי ירד לגנו'. הקב"ה הגיע לגן, לחיידר, לקטוף את השושנה הצחורה. את דוד היקר. הילד החמוד שרק לפני שבועות ספורים כולם חגגו לך במירון את החלאק'ה. והנה כבר אתה נפרד מאיתנו.

"כעת בשעת מלוה דמלכה בשעה שברוב בתי ישראל סועדים כעת את סעודת דוד מלכא - אנחנו כאן מלווים אותך דוד. אנא תשפיע במרומים להוריך היקרים שדאגו במסירות ובשמחה לקחת אותך כל בוקר לחיידר, על הסבים והסבתות ועל כל המשפחה והידידים".

שעה קלה לאחר חצות ליל נטמן בבית העלמין ירקון, כאשר סביו איש החינוך הרה"ג מרדכי הומינר אמר קדיש מעל הקבר הטרי של הילד הטהור שלא טעם טעם חטא.

האזינו להספדו המצמרר של הדוד הרה"ג ישראל הומינר.

צילום: כיכר השבת
צילום: כיכר השבת
צילום: כיכר השבת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר