הקבר הפיקטיבי

הרב מוצפי מסביר: "המקור של ציון ראובן בן יעקב - האסלאם"

לאחר הפרסום ב"כיכר השבת", נשאל הגאון רבי בן ציון מוצפי, על קביעתו כי אין מקור לכך שראובן בן יעקב קבור בחולות פלמחים, והשיב כי הטוענים שמדובר בציונו - נשענים על האסלאם (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב מוצפי לצד הקבר (צילום: יעקב כהן - פלאש 90 ואהרון בלוי - חדשות 24)

בעקבות "כיכר השבת": לאחר הפרסום בשבוע שעבר כי הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הרבנים הספרדים, קבע כי אין שום מקור לעובדה שראובן בן יעקב קבור בחולות פלמחים, נשאל הרב על מקור הקביעה ואמר כי אלו הטוענים שמדובר בציונו הרי שהם נשענים על האסלאם.

בפתח דבריו כתב הגר"ב מוצפי: "אינני חפץ לעורר פולמוס בנושא, כי ההמון לא יקבלו הדברים, ולכן העלמתי נימוקי תשובתי".

בהמשך כותב הרב לתלמידו: "אך דע שהם נשענים על מקורות באיסלם ולא ביהדות. וכל ויכוח בנושא מקור לקברים השונים הנו ויכוח סרק. כי חפש נא בספרי המסעות שהם כחמש מאות ותמצא סתירות רבות והשערות שונות כנודע לכל בר דעת ויודע דבר".

לדבריו: "ואמר לי מור אבי שמקברי הקדמונים מלפני 1000 שנה ומעלה, אין לנו אמיתות חוץ ממערת המכפלה, קבר רחל וקבר הרשב״י, והשאר השערות או הסתמכויות על שמועות מפי תושבי האיזור ברובם לא יהודים".

"ולעצם הענין קברו של ראובן נזכר בספר הישר ספר יהושע שהוא בעבר הירדן בנחלתו בכפר רומיא. ב, בספר יחוס האבות אותו מזכיר רבנו האר"י ז"ל מוזכר כי בכפר רמה בגליל. ג, רבי יעקב בן נתנאל חי לפני כ 1000 שנה מזכירו בכפר ארבל ליד טבריה, וכך מובא בספרו של מור אבי ז"ל שפתי צדיקים.

"ד, במקורות מוסלמים וכמה מהם מוזכר המקום בפלמחים, ושם היה מסגד עם כתובות מוסלמיות ונקרא בשם ״ נבי רובין״ וגירסא אחרת "נבי רוביל".

"ה, מובא עוד במקורות מוסלמים ולא יהודים, כי כל שנה ולא מצויין תאריך היו מגיעים מעזה ומרמלה ועוד המוסלמים וחוגגים שם. והבנין נבנה על ידי שיך, ואינני רוצה להרחיב פרטים מהחשש הידוע שלא לעורר את שונאי ישראל לבוא ולהלחם על המקום כדרכם וכעלילותם.

"ו, גם מצאתי בעוד מקורות כי היו מגיעים בשלהי הקיץ תהלוכות ענקיות מיפו ועוד לשם וחוגגים כמנהגם. ז, מקור מוסלמי נוסף מצביע על קברו בכפר ליד אבן מנחם וסאסא שבגליל. ולכן כתבתי שאין לו מקור מוסמך".

הרב חזר וכתב כי אין בכונתו לעורר פולמוס בעניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר