משטרת בלגיה מזהירה מ... כפתורי הלייק של פייסבוק

המשטרה הבלגית פרסמה אזהרה חריגה במיוחד באתר האינטרנט שלה וקראה לאזרחים לא לעשות שימוש בכפתורי התגובה החדשים של הרשת החברתית פייסבוק מחשש לפגיעה בפרטיותם (חדשות)

בני סולומון | כיכר השבת |
מייסד פייסבוק מארק צוקרברג (צילום: שאטרסטוק)

במהלך סוף השבוע פרסמה המשטרה הבלגית אזהרה חריגה במיוחד באתר האינטרנט שלה, במסגרתה קראה לאזרחים שלא לעשות שימוש בכפתורי התגובה החדשים של הרשת החברתית פייסבוק שהושקו לפני מספר חודשים.

כזכור, הכפתורים החדשים מאפשרים לגולשים לא רק לסמן "לייק" לתמונה או פוסט של חבר או עמוד פייסבוק, אלא לבחור רגשות נוספים מלבד "אהבתי" - כמו "כועס", "מופתע", "בוכה" ועוד.

הצעד יצא לדרך בעקבות דרישה של גולשי הרשת החברתית להוסיף כפתור "לא אהבתי", מאחר ולא לכל פוסט ניתן לסמן בלייק - "אהבתי", למשל בפוסטים הכוללים מידע עצוב.

כפתורי הלייק החדשים (צילום: פייסבוק)

במשטרת בלגיה הזהירו בסוף השבוע כי הכלי החדש מהווה סכנה לפרטיותם של הגולשים. לטענת המשטרה, הכלי הוכנס לשימוש בכדי לשפר את אלגוריתם הפרסומות של הרשת החברתית ולא בכדי לשפר את חווית השימוש של הגולש.

לפי המשטרה הבלגית, שימוש בתגובה "שמחה" תגרום לפייסבוק להבין שאתה במצב רוח טוב לצפות בפרסומות וכי אפשר להציג לך אותן. לטענת המשטרה, העובדה שהרשת צירפה רק שישה סוגים של "לייקים חדשים" ולא מספר גדול יותר מוכיחה שהיא מבקשת לעודד פעילות במסגרת הלייקים החדשים ועל ידי כך לשפר את האלגוריתם שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר