שוטר שלף אקדח נגד מפגינים חרדים

המשטרה: "המון זועם התקיף את השוטרים באבנים ומקלות"

במשטרה מנסים להסביר את הסיבה ששוטר שלף אקדח נגד מפגינים חרדים וטוענים כי השוטר חש מאוים בגין "המון זועם" שניסה לסכל מעצר באלימות ותקף את השוטרים באבנים ומקלות (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: קו במערכה )

במשטרת ישראל מנסים להסביר את פשר העובדה ששוטר שלף נשק חם לעבר מפגינים חרדיים אמש (ראשון) בירושלים וטוענים כי השוטרים הותקפו בידי המון זועם.

במשטרה טוענים הבוקר כי "הסרטון מציג תמונה חלקית של אירוע סדר ציבורי אלים". לדבריהם, חקירה ראשונית של העובדות מעלה כי "במהלך מעצר של חשוד בהפרת סדר, הקיף המון זועם את השוטרים, תוך ניסיון אלים לסכל פעולת אכיפה מתחייבת שהתבצעה, כאשר חלק מהחשודים אף תקפו באמצעות מקלות ואבנים את השוטרים".

"כתוצאה מעוצמת האלימות שהופנתה כלפי השוטרים", מוסיפים במשטרה, "פונה שוטר לטיפול רפואי ושוטר שחש מאויים שלף את אקדחו".

"יחד עם זאת", מדגישים במשטרה, "בהתאם לנהלי המשטרה, מתבצע תחקיר מבצעי לבחינת כלל נסיבות האירוע".

השוטר שולף את האקדח ומאיים • צפו (צילום: קו במערכה)

סגן ראש עיריית ירושלים, חיים אפשטיין, איש 'הפלג הירושלמי', מגיב לסרטון ואומר כי "המקרה שהתרחש אמש בהפגנה בירושלים בו שוטר מג"ב שלף את נשקו וכיוון אותו אל מפגינים חרדים, הינו חמור ומזעזע".

"בעקבות המקרה, פניתי הבוקר אל מפקד מחוז ירושלים יורם הלוי ובכירי משטרה נוספים בדרישה לחקור בדחיפות את המקרה ולהעמיד לדין את אותו שוטר פורע חוק", אומר אפשטיין. "כל ניסיון לצייר תמונת מצב בו השוטר חש מאוים על חייו ולכן פעל כפי שפעל, הינו שקר גס ונסיון טיוח חמור ביותר".

"בהזדמנות זו אף דרשתי מגורמי אכיפת החוק לחקור מקרים של הסתה לרצח ברשתות החברתיות נגד מפגינים שפועלים בהוראת רבותיהם. שליפת נשק מצידם של גורמי אכיפת החוק מול מפגינים שלא מהווים איום ושאינם חמושים, כמו גם הסתה פרועה של איש פרסום חרדי ואיש רדיו שהתבטאו בביטויי רצח וטבח עם נגד ציבור בני תורה יקרים שפועלים לפי הוראת רבם, לא תעבור בשתיקה וימוצה עימם הדין", הוא מוסיף.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", עשרות מפגינים יצאו אמש להפגין בדרך בר לב בירושלים נגד מעצרו של העריק החרדי, שנעצר באילת.

במהלך ההפגנה תועד שוטר שולף נשק חם ומכוון לעבר המפגינים. המפגין שתיעד את שליפת הנשק סיפר לחדשות 2: "הייתה תהלוכה על המדרכה בלי שום בעיות, אבל המשטרה לא הייתה יכולה לראות את ההפגנה עוברת בשקט והייתה חייבת להתפרע. הם התפרעו בלי שום רסן, תוך איום בנשק חם על מפגינים שעומדים על המדרכה".

הרב חיים ברנשטיין שהשתתף בהפגנה ועמד בסמוך לשוטר בעת שהלה שלף את נשקו אמר: "הציבור כולו היה בהלם ונכנס לחרדה. האקדח היה טעון והוא דרך את הנשק מול הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר