סוף למשבר?

נתניהו ויעלון בהודעה משותפת: "הצבא כפוף לדרג המדיני"

לאחר ימים של מתיחות, הגיע שר הביטחון מיעלון לשיחת הבהרה בלשכת ראש הממשלה נתניהו. זמן מה לאחר הפגישה הוציאו השניים הודעה בה נאמר כי השניים ליבנו את הדברים (פוליטי בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

לאחר ימים של מתיחות, הגיע הבוקר (שני) שר הביטחון משה בוגי יעלון לשיחת הבהרה בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. זמן מה לאחר הפגישה הוציאו השניים הודעה משותפת.

"ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון נפגשו הבוקר וליבנו ביניהם את הדברים", נאמר בהודעה שיצאה.

עוד נאמר כי "אין ערעור, ולא היה כזה, על כך שהצבא כפוף לדרג המדיני והקצינים חופשיים להביע את דעתם בפורומים הרלבנטיים".

כזכור, יעלון קרא אמש בכנס קבלת פנים לקציני צה"ל - לרגל יום העצמאות: "המשיכו לומר את אשר על ליבכם. עשו זאת גם אם הדברים אינם חלק מהזרם המרכזי, ואף אם הם חולקים על רעיונות ועמדות שהפיקוד הבכיר או הדרג המדיני אימצו".

לדבריו: "אל תחששו, אל תהססו, אל תירתעו. הוסיפו להיות אמיצים לא רק בשדה הקרב, אלא גם סביב שולחן הדיונים.

''צבא טוב הוא צבא שמפקדיו, זוטרים כבכירים, חשים בטוחים ביכולתם לומר את דעתם בכל עת, בידיעה שלא ייפגעו. זו דרישתי מכם, מפקדי צה"ל הבכירים, וזו צריכה להיות דרישתכם מהכפופים לכם: הוסיפו לפעול על פי מצפון אנושי ומצפן, ולא לנהות אחר כיוון הרוחות".

מוקדם יותר מתח שר התשתיות יובל שטייניץ ביקורת על יעלון ואמר בראיון ל'גלי צה"ל' כי "אינני מבין מה מניע את שר הביטחון באמירות הללו. התפקיד שלו זה למשמע את צה"ל. צריך שיהיה קו אדום ביו צבא ומדינה ובין צבא ופוליטיקה. אני חושב שדבריו הם טעות אומללה. אצל בן גוריון זה לא היה קורה".

גם שרת התרבות מירי רגב מתחה ביקורת בשיחה עם 'חדשות 2 Online' ואמרה כי "שר הביטחון התבלבל. מפקדי הצבא צריכים 'לומר את שעל ליבם' בפורומים המתאימים ובנושאים עליהם הם אמונים".

בתגובה לדברים, אמרו בסביבתו של יעלון כי רגב "הייתה ונשארה פופוליסטית חסרת עקרונות, שמשנה את עורה ומחליפה דעותיה לפי הרוח". על שטייניץ הם מסרו כי "לדברי שטייניץ יהיה תוקף רק אם ייאמרו בשבתרבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר