צפו בווידאו

הגר"ש אוירבך למשה חזן: "תמסור לנו שיעור"

מיד לאחר שחרורו מהמעצר הגיע משה חזן, תלמיד ישיבת "שערי תבונה", שנכלא בגין עריקות מצה"ל, אל ביתו של הגאון רבי שמואל אוירבך שאמר לו כי "הציבור נלחם" וביקש שימסור שיעור (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

מיד לאחר שחרורו מהמעצר הגיע משה חזן, תלמיד ישיבת "שערי תבונה", שנכלא בגין עריקות מצה"ל, לאחר שנעצר במהלך בילוי עם חבריו באילת, אל ביתו של הגאון רבי שמואל אוירבך בשכונת שערי חסד בירושלים.

הגר"ש אוירבך קיבל את חזן בלבביות והושיבו לצידו ואמר לו: "אנחנו נמצאים באחרית הימים שבתקופה הזו יש גלות הדעת, וכמו הנר שלפני שהוא ככה הוא מתחזק, כך גם המצב היום. אנחנו צריכים להתחזק, וככל שנתחזק זה ישפיע גם על אחרים".

אחד מרבני ישיבת "שערי תבונה" אמר לרב אוירבך כי "הוא רוצה להגיד יישר כוח לראש הישיבה שנלחם על הבחור כדי שלא יגוייס". הגר"ש השיב כי "הציבור נלחם, ואף אני חלק מהציבור".

משה חזן אמר לגר"ש אוירבך כי הוא הרגיש את הציבור בתוך כותלי הכלא. עוד הוסיף חזן כי שאלו אותו אם שמע את הקולות מהעצרת שהתקיימה מחוץ לשערי הכלא בצריפין ביום חמישי האחרון. "האמת שלא שמעתי כלום, אבל הרגשתי את זה", אמר חזן. הגר"ש אמר לחזן כי "זה כוח הציבור, זה לא סתם ציבור, הם ציבור יראים ואברכים בני עלייה גדולים".

חזן סיפר לרב אוירבך כי מסר שיעור בכלא וזכה לחזק שם שמים, וכי כשהתחיל את השיעור הראשון ישבו שם בהתחלה בודדים ואז הגיעו עוד ועוד אסירים כדי לשמוע את השיעור. "ביום חמישי מסרתי שיעור על פרשת השבוע", סיפר חזן. הגר"ש הגיב כי "גם אנחנו כאן רוצים להתחזק, תמסור לנו גם שיעור".

חזן המשיך לספר כי סיים את פרק שניים אוחזין ואלו מציאות במסכת בבא מציעא. הגר"ש אוירבך איחל לחזן שיזכה לסיים עוד מסכתות אחרות בש"ס ולדעת את כל התורה כולה ויזכה ללמוד לעשות ולקיים.

לאחר מכן דיבר אחד מרבני הישיבה על החשיבות של להיתפס על דברי תורה בשעה שיש גזירת המלכות. והודה לגר"ש אוירבך על כל הפעילות שנעשתה כדי לשחרר את הבחור. עוד אמר כי "נמשיך בישיבה בעוז ותעצומות נפש לא לשתף שום פעולה עם גופי הצבא ולא עם שום גורם ששייך אליהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר