משרד העבודה הבריטי: אדם עם חצי ראש יכול לעבוד

קני ביילי, גבר בריטי שנאלץ לעבור ניתוח להסרת מחצית מראשו בעקבות שבץ שעבר, הוגדר על ידי משרד העבודה בבריטניה כ"כשיר לעבודה" - מה שגרם באופן אוטומטי לקיצוץ בקצבאות שהוא מקבל (מעניין)

קני ביילי (צילום: דיילי-סטאר)

קני ביילי, גבר בריטי שנאלץ לעבור ניתוח להסרת מחצית מראשו בעקבות שבץ שעבר, הוגדר על ידי משרד העבודה בבריטניה כ"כשיר לעבודה" - מה שגרם באופן אוטומטי לקיצוץ בהטבות להן הוא זוכה.

לפי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, ביילי שמשותק בצד שמאל של גופו, סובל מאובדן זיכרון וצליעה חמורה שמקשה על ההליכה שלו.

"אני כל כך כועס. יש שם בחוץ אנשים שמקבלים קצבאות וכשירים לעבודה. אבל אנשים כמוני, שבאמת צריכים את זה, לא יכולים לקבל את הקצבה". לדבריו, במעט הכסף שהוא כן מקבל הוא משתמש בכדי לשלם חשבונות גז, חשמל, מים ומסים, והשאר הולך על אוכל.

הוא מספר כי מה שגרם למשרד להגדיר אותו ככשיר לעבודה היא העובדה שהוא "יכול" להשתמש בצד ימין של גופו, למרות שהצד השמאלי שלו משותק. "אני לא יכול להזיז את הזרוע" הוא סיפר, "אני ממש צולע ולא יכול להתרכז בדברים".

הוא הוסיף: "אם מישהו שואל אותי על משהו שקרה לפני כמה שנים, אני לא אזכור. אני נאלץ לכתוב את מינוני התרופות שלי כדי לזכור אותם".

מנגד, במשרד העבודה הבריטי אמרו כי ההערכות לגבי כשירות לעבודה מנסות להבטיח שאנשים מקבלים את רמת התמיכה לה הם באמת זקוקים.

ההחלטה אם מישהו מספיק כשיר כדי לעבוד מתקבלת לאחר הערכה יסודית ולאחר בדיקת כל הראיות התומכות מהמומחה הרפואי של התובע. תובע שלא מסכים עם ההחלטה - יכול לערער".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר