תחקיר או אנטישמיות?

'דיילי ניוז' חושף: כך מנצלים בויליאמסבורג את הטבות הדיור

ה'ניו יורק דיילי ניוז' מפרסם תחקיר מקיף על עסקאות הנדל"ן של התושבים החסידיים בויליאמסבורג ומשרטט כיצד הם מצליחים לנצל את כל ההטבות של הממשלה ולזכות בסבסוד (חסידים, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רחובות ויליאמסבורג, ערב סוכות. ארכיון (צילום: מגזין "די וואך")

תחקיר מקיף או אנטישמיות וחיפוש יהודים? העיתון 'ניו יורק דיילי ניוז' מפרסם הבוקר (שלישי) תחקיר ענק ומקיף כשמהנתונים עולה כי האוכלוסיה החסידית בויליאמסבורג הינה זו שזוכה לסבסוד ממשלתי בדיור באחוזים ניכרים מעל הממוצע תוך שימוש בכל השיטות והטריקים האפשריים.

העיתון מתאר את חיי הקהילה בשכונה הסגורה שם חיים על פי קודים נוקשים של שמירת ההלכה היהודית וחוקי הצניעות.

בעיר ניו יורק קיים סעיף 8 הקובע כי הממשלה תסבסד את מחירי הדיור עבור משפחות בעלות הכנסה נמוכה במיוחד. על פי הנתונים הפדרלים שנותחו על ידי מערכת העיתון עולה כי בשכונת ויליאמסבורג, באזור מגורי הקהילה החסידית, ישנם למעלה מ-30 אחוזים מהתושבים שמשתמשים בהטבה הממשלתית וזוכים להנחה גבוהה וסבסוד במחירי הדיור זאת למרות שמדובר באזור יוקרתי וחם מבינה נדל"נית.

ה'ניו יורק דיילי ניוז' מנתח כי התופעה התרחשה לא בין לילה אחד אלא תוך מינוף של קשרים פוליטיים למען המטרה. "בקהילה החסידית מתחתנים בגיל צעיר מאוד ומדובר במשפחות מרובות ילדים ועל כן נוצר מחסור חמור בדיור", מדווח העיתון.

על פי העיתון חלק קטן מבני הקהילה עוסקים בנדל"ן, יהלומים ומסחר והחלק הגדול יותר הינם אברכים שלומדים תורה כל היום כשבמקביל הנשים עקרות בית ומטפלות בילדים ואלו מהן שעובדות מקבלות שכר נמוך בשל חוסר השכלתן. "כשמנהיגי הקהילה נוכחו לראות שיש חסד בדירות הם התארגנו למצוא פתרון לבעיה".

לטענת העסקנים, מדובר בקהילה תומכת ומלוכדת כשהעשירים מסייעים לעניים אולם העיתון מציין כי מדובר בתוכנית שיטתית ובדפוס פעולה קבוע שמנצל - גם אם על פי חוק - את מירב ההטבות האפשריות.

בפברואר שנת 2007 פתח מנהל הדיור בניו יורק את רשימת ההמתנה של הזכאים לסיבסוד בשכר דירה. תוך יממה התקבלו 2,000 פניות של יהודים חסידיים שנעזרו לצורך כך בארגוני חסד מקומיים.

העיתון מנתח כיצד אחוזי הזכאים מטפסים ועולים מידי שנה באחוזים גבוהים כאשר כמעט כולם נמנים על בני הקהילה החסידית.

העיתון טוען כי חלק מהכסף אינו מדווח והוא אינו מופקד בבנקים אלא מועבר דרך גמ"חים והלוואות מחברים.

בסיכום הכתבה, מציין העיתון כי למרות שהשכונה ממוקמת במקום יקר הרי שהחסידים העניים מצליחים להתגורר באזור תוך שימוש בסעיף 8 המעניק סבסוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר