לקראת ל"ג בעומר: "לא להפיץ כתבי קודש בציון הרשב"י"

על רקע תמונות שפורסמו בשנים האחרונות ונראה בהן ביזוי של כתבי קודש הטעונים גניזה בהר מירון, מתפרסמת שוב קריאתם של גדולי ישראל חבר בבד"ץ נגד הפצת דברי גניזה בהילולא (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

על רקע תמונות שפורסמו בשנות האחרונות ונראה בהן ביזוי של כתבי קודש הטעונים גניזה בהר מירון, כשהם נרמסים על ידי העולים הרבים להר בל"ג בעומר ומתגוללים בחוצות, מתפרסמת שוב קריאתם של גדולי ישראל חבר בד"ץ העדה החרדית המזהירה מפני חלוקת והפצת דברי גניזה במירון בכדי למנוע חילול הקודש.

עסקן שפעיל בנושא הגניזה בהר מירון אמר ל"כיכר השבת" כי "הדברים נאמרים לאור העובדה העגומה שלדאבוננו עשרות אלפי עותקים של ספרי קודש, קונטרסים, עלונים וסידורים שיוצאים לרגל ל"ג בעומר נרמסים בבזיון נורא תחת רגלי ההמון. אפילו כשמישהו כבר שם לב, הוא מרים את דבר הגניזה ושם אותו על הגדר או על רכב, אבל בסופם של דברים הם מושלכים לאשפתות וחילול ה' הנגרם איום ונורא".

קריאת הבד"צ

"בשנה שעברה טונות של דברים הטעונים גניזה וכתבי הקודש התגוללו בפיזור רב על פני כל ההר בביזיון נורא" מספר העסקן. "ערימות הגניזה ניצלו מחילול מחפיר ומזריקה לאשפה ע"י עובדי הנקיון שאינם מבחינים בין קודש לחול רח"ל, זאת הודות למסירות נפשם של עסקני הגניזה, האברכים שעמלו על כך במשך למעלה מ-15 שעות רצופות לשם שמיים, בעבודה מפרכת ומיגעת בעיצומו של השרב הכבד".

לדבריו: "גדולי ישראל הזדעזעו עד מאוד בראותם את התמונות המזעזעות ויצאו בקריאה ואזהרה חמורה לכל המפיצים האחראים על כל חילול הקודש, שאסור לחלק דברי גניזה במירון בל"ג בעומר, כמו כן בשאר ריכוזי עם - שלא לשום מטרה שהיא. גדולי ישראל מזכירים שחלילה לשתף פעולה ולקבל מהם את דברי הגניזה או לתרום עבור הדפסות דברים אלו ובכך לא להיות מסייע לדבר עבירה וח"ו לתת יד לבזיון הקודש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר