בעקבות הטרגדיה בחסידות

"זה מה שיציל אותי"; הרבי מסאטמר הסתגר 4 שעות בחדרו

בעקבות טביעתם למוות של ר' יצחק רוזנברג ור' חיים פרנס ז"ל, המקורבים לאדמו"ר מסאטמר, הרבי הסתגר במשך 4 שעות בחדרו הפרטי. ל'הויז בחור' הסביר מה יוכל לחזק אותו במצב הזה (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מסאטמר עם ר' יצחק רוזנברג (באדיבות המצלם)

כ"ק האדמו"ר מסאטמר, עבר אמש (שלישי) יום קשה במיוחד בעקבות פטירתם הטראגית של שניים מהקרובים אליו במיוחד, ראש הקהל ר' יצחק רוזנברג ואיש העסקים ר' חיים פרנס ז"ל.

בשעות לפני הצהריים היה האדמו"ר בשכונת "ברך משה" בקרית יואל, במעמד יציקת הבורות במקווה החדש בשכונה, כאשר באמצע המעמד הגיע הבשורה על פטירת השניים.

בעת שהאדמו"ר עשה את דרכו להיכל הישיבה הגדולה, עדכן המשב"ק הרב חיים שלמה פישר את האדמו"ר כי קרה איזה אירוע וצריך להתפלל לרפואת השניים.

האדמו"ר, שמע והבין את שאירע, ובמקום לעלות לישיבה כמתוכן, חזר לביתו ברחוב צאנז, שם הסתגר לבד בחדרו הפרטי במשך 4 שעות.

הדיווח בטלוויזיה המקומית (צילום: DEVELOPING STORY)

לאחר מכן ביקש הרבי מה'הויז בחור' שהוא רוצה ללכת להיכל הישיבה. בדרךף אמר ה'הויז בחור' לאדמו"ר, שהרבה אנשים מחכים לשאול את האדמו"ר בעניין הטרגדיה.

ענה לו האדמו"ר: "כבר עברתי הרבה שנים קשות ורעות בחיי, מתוך ניסיון אני אומר לך כי רק לימוד גמרא ותוספות יציל אותי בזמנים קשים".

"אני לא יכול לצמצם את עצמי לענות עכשיו על שאלות אחרי בשורת איוב רק לימוד ברציפות בלי הפסק של גפ"ת אוכל לחזק את עצמי ולהמשיך הלאה", הוסיף האדמו"ר.

בתוך כך בסאטמר האשימו אמש גורמים בקהילה החרדית בברוקלין בכך שגרמו לעיכוב ההלוויה לאחר שטענו כי השניים מתו באופן לא ברור.

ר' חיים פרנס עם האדמו"ר מצאנז

הבוקר לאחר העיכוב הממושך ולאחר התערבות העסקנים שוחררו הגופות שעברו בדיקה חיצונית ויטוסו לניו יורק שם ייערכו מסעי ההלויות בקריית יואל במונרו ובויליאמסבורג שבברוקלין.

במהלך הלילה הגיע הפתלוג הראשי למשרדו והוציא בשעה זו אישור פטירה, מה שאפשר את שחרור הגופות באופן מיידי, והם כבר בדרכם לשדה התעופה ומשם לניו יורק.

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", בתאונה קשה שהתרחשה מול חופי מיאמי, נפגעה סירה עליה שהו שני עסקנים חרדים, מבכירי חסידות סאטמר בניו יורק. לאחר ניסיונות החייאה שנמשכו במשך כשעה, נקבע מותם של שני העסקנים.

מדובר בראש הקהל של חסידי סאטמר הרב יצחק רוזנברג ז"ל ואיש העסקים חיים פרנס ז"ל, גם הוא מחסידות סאטמר ששהו במקום במסגרת חופשת הקיץ שלהם. באירוע נפגעו עוד שלושה אנשי חרדים נוספים שנפשו במקום.

הלוויה של ראש הקהל הנגיד ר' יצחק ראזנבערג ז"ל תצא בשעה 9 (שעון ארה"ב) מבית המדרש הגדול סאטמר בווילאמסבורג ובשעה 13:00 בצהריים מבית המדרש הגדול סאטמר בקרית יואל.

הלוויה של הרה"ח ר' חיים פרנס תצא כנראה רק מבית המדרש הגדול בקרית יואל בשעות הבוקר.

שניהם יבואו למנוחות בבית העלמין של סאטמר בעיר קרית יואל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר