קרבות בצמרת

סנדרס לא נכנע, ו"טראמפ לא היטלר"

הבחירות בארה"ב ממשיכות עם ניצחונות דחוקים לשני המועמדים הדמוקרטיים. בכירי המפלגה לוחצים על סנדרס שיסיר את מועמדותו. בנתיים, אשתו של טראמפ יוצאת להגנתו: "הוא לא היטלר" (בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
דונלד טראמפ. "הוא רוצה לאחד את המדינה". (צילום: שאטסרסטוק)

המתמודדים מהמפלגה הדומקרטית הלכו גם הלילה (רביעי) לפריימריז במדינות אורגון וקנטאקי, כאשר הילארי קלינטון ניסתה להשיג תמונת ניצחון שתכריע את הקרב בינה ובין הסנטור מוורמונט ברני סנדרס.

התוצאות הדחוקות של שני המועמדים לא הובילו לשינוי משמעותי במספר הצירים, כאשר קלינטון עדיין מובילה בפער גדול.

במדינת קנטאקי ניצחה מזכירת המדינה לשעבר בהפרש מינימלי עם 46.8% מהקולות, לעומת יריבה סנדרס עם 46.3%. אולם, במדינת אורגון ניצח סנדרס ברוב של 53.5% מקולות הבוחרים, לעומת 46.5% לקלינטון.

ניצחונו של סנדרס משאיר אותו במירוץ והוא יקווה לקראת ועידת המפלגה לשכנע את צירי-העל, שרובם המוחלט תומכים בקלינטון, לעבור לתמוך במועמדותו. לצד סנדרס עומדים הסקרים הרבים בהם נראה שהוא מנצח את טראמפ בפער גדול יותר מאשר קלינטון.

בתוך כך הודיעה קלינטון שלשום (ראשון) כי בעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון, יקבל תפקיד משמעותי בממשל שתקים אשר יעסוק בצמיחה כלכלית ויצירת מקומות עבודה. קלינטון לא סיפקה פרטים מדויקים כיצד ישתלב בעלה בממשל, אך הבהירה שלא יחזיק תפקיד בקבינט.

המועמד הרפובליקני היחיד במירוץ, דונלד טראמפ, יכול להתחיל לתכנן את מאבקו לנשיאות מול המועמד הדמוקרטי. טראמפ משתמש בהתכתשות בין סנדרס לקלינטון, ואף אמר: "אני לא יכול להמתין לרגע שבו אוכל לצאת למאבק מול הילארי המושחתת".

רעייתו, מלניה טראמפ, התראיינה אתמול (שלישי) למגזין "דו ז'ור" וחשפה פרטים על עברם המשותף, מתוך כוונה לסנגר על בעלה המועמד לנשיאות, אשר ניצח בפריימריז באורגון.

מלינה הגיבה למתקפות נגד טראמפ, כפי שביקר אותו הקומיקאי האמריקני לואי סי.קיי אשר השווה את טרמפ להיטלר. לדבריה: "אני יודעת את האמת, הוא לא היטלר. הוא רוצה לעזור לאמריקה, הוא רוצה לאחד אנשים. הם חושבים שלא, אבל זה נכון".

טראמפ אף התייחסה ליחסים בין בעלה למוסלמים, שרצה לאסור עליהם כניסה למדינה: "בנוגע למוסלמים - זה זמני. אולי הוא צריך לומר זאת בצורה אחרת. הוא חש שאנחנו צריכים לדעת מי מגיע למדינה שלנו, אם לא - לא תהיה מדינה. הוא רוצה לאחד את המדינה".

המועמד הרפובליקני התראיין אף הוא אתמול לרויטרס והפתיע בהצעתו הדרמטית ליצור שיח עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און אשר מוחרם על ידי אמריקה: "אין לי בעיה לדבר איתו", אמר טראפ, והוסיף כי "במקביל אני אפעיל לחץ כבד על סין. כלכלית יש לנו כוח גדול בהרבה מסין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר