ניצחון חלקי במאבק השבת בצפת

המאבק למען סגירת הבריכה בצפת בשבת השיג תוצאה חלקית, לאחר שסוכם כי הבריכה שהיתה פתוחה במשך שנים בשבת תיסגר באופן מיידי, אך הבריכה החדשה צפויה להמשיך לחלל שבת (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

המאבק למען סגירת הבריכה החדשה בצפת בשבת השיג תוצאה חלקית. ראש העיר אילן שוחט סיכם עם 'ועדת הרבנים למען קדושת השבת בא"י' בתיווכו של חבר העירייה אליעזר לזר כי הבריכה שהיתה פתוחה במשך שנים בשבת תיסגר באופן מיידי מיום שישי הקרוב, עם זאת הבריכה החדשה תחלל שבת.

במסגרת ההדברות שכללה חלופות מכתבים בין עיריית צפת לועדת הרבנים, התחייבה עיריית צפת לסגור את הבריכה העירונית (המחוממת) השוכנת בקאנטרי קלאב ובסמיכות לשכונת מאור חיים והריכוזים החרדיים - באופן מיידי החל מיום שישי הקרוב.

במכתב ששיגר הרב גולדקנופף לראש העירייה אילן שוחט נכתב: "בהתאם לסיכום עם נציגות ועדת הרבנים למען קדושת השבת הירני לאשר את סיכומו של ראש העיר אילן שוחט כי בריכת הקאנטרי צפת והמתחם העוטף לא יפעלו בשבתות ובמועדי ישראל. אנו מכבדים ומעריכים את ההתחייבות העירייה לסיכום זה על כל המשתמע מכך".

"ברכתינו שיהא צעד זה תנופה לאיחוד נאמנה של כל פלגי הציבור בעיר צפת על חוגיו עדותיו ושבטיו", כותב גולדקנופף.

יצוין, כי קדם להחלטה ולהסכמה דיון בלשכת ראש העיר בו השתתפו כלל הנציגים החרדיים והדתיים בעיר שבו העלו את נושא פתיחת הבריכה בשבת והדרישה למצוא פתרון הולם לבעיה הכאובה המתמשכת.

לזר, מציין בסיפוק את העובדה כי צפת מיישמת את החלטת מועצת גדולי התורה אשר הכריזה על פניה לכל נציגי הציבור די בכל אתר ואתר לפעול למען הרבות קדושת ושמירת השבת.

עם זאת, כאמור, מדובר בתוצאה חלקית במאבק מאחר והבריכה החדשה שמוקמת בעיר כן צפויה לפתוח את שעריה בשבתות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר