העולם כולו גשר

מהיום מתגרשים בדרך אחרת

אין דבר חשוב יותר מאשר הבאת השלום לבתים שנפלו למלחמות בין בני הזוג: "שכל התורה ניתנה לעשות שלום בעולם" (שיווקי)

כיכר השבת | מקודם |
אילוסטרציה (צילום: unsplash)

החוק החדש של שרת המשפטים איילת שקד עורר סערה במערכות המשפטיות. החוק עוסק בסכסוכי משפחה ונועד לסייע לזוגות לנסות להגיע להסדר גירושין מתוך הסכמה כדי שלא להגיע למריבות מיותרות במישור המשפטי.

מטרת החוק תהיה להביא את הצדדים לארבע פגישות גישור ללא עורך דין, והבאת מאמצים גדולים להגיע להסדר בהסכמה שכלל הסוגיות: מזונות, משמורת, חלוקת רכוש ועוד. על פי שרת המשפטים: "יש לזכור שסכסוך בין ההורים גורם נזק בעיקר לילדים".

בעקבות החוק יעלה הביקוש למרכזי גישור והכשרת מגשרים מקצועניים, אך ישנם כאלה שקיימים כבר זמן רב ורואים זאת כשליחות.

כך הוא מרכז גישור י.נ.ר. שפועל כבר כמעט 10 שנים. המרכז מאבחן את הבעיות שמועלות בפגישות, ואם באפשרותו ליצור שלום בית הוא מפנה ליועץ נישואים. במידה והצדדים הולכים לגירושים סופיים, הוא מוביל את הגישור והפשרות בין הצדדים לשם הסכמה הדדית.

מרכז י.נ.ר. אינו עוסק רק בסכסוכי גירושים, אלא כל שני צדדים שצריכים ומעוניינים בגישור. המרכז גם מוכר על ידי בית המשפט לתביעות קטנות.

הגישור במהותו נועד לפתור בעיות הנוצרות מסכסוכים. תפקיד המגשר כצד שלישי, להיות בלתי מוטה ומסייע לצדדים באמצעות שיח ומשא ומתן להגיע להסדר מוסכם בכל הנושאים השנויים במחלוקת, הצעת פתרונות חלופיים אפשריים כדי לשמור על הידברות ומערכת יחסים תקינה בין הצדדים.

התכנית להכשרת מגשרים מיועדת לדמויות מרכזיות בקהילה, או כאלה בעלי טון ייחודי בחברה: רבנים, מחנכים, יועצים ומדריכים.

נושאים חשובים הנלמדים בקורס: ניהול משא ומתן, חיפוש אחר פתרונות, הורות וסכסוכי משמורת, תשלומי מזונות, חלוקת רכוש ועוד.

מרכז הגישור קבוצות נוספות לגברים ולנשים, מתוך מטרה להנחיל את ההכשרה המקצועית גם לנשים מובילות בקהילה שעוסקות בתחומי חינוך ובצרכי הקהילה.

התכנית המיוחדת בחסות הקריה האקדמית אונו, ובסופה מקבלים תעודת מגשר כללי ומגשר לענייני גירושים, מטעם מרכז י.נ.ר וחברת CMS המוכרת על-ידי ועדת גדות שעל-ידי הנהלת בתי המשפט - משרד המשפטים.

לקחת חלק מהכשרה לגישור, הוא לקחת חלק בהבאת סוף לסכסוכים ומריבות. הבאת השלום בין בני זוג, בין שכנים, ובעולם בכלל: "גדול השלום, שכל התורה ניתנה לעשות שלום בעולם, שנאמר: דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום".

לפרטים והרשמה: 02-6321617 מרכז י.נ.ר

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר