מתקפה חסרת תקדים

הרצוג משיב אש: "שלי יחימוביץ חתומה על ממשלת הטירוף"

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג תקף במילים חריפות את חברת מפלגתו שלי יחימוביץ והאשים אותה במינויו המסתמן של ליברמן לשר הביטחון. חשף: "נתניהו הבטיח וטו על בנייה בהתנחלויות" (פוליטי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
יצחק הרצוג, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90, וידאו: אסף מגל - ynet)

יושב ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים בתל אביב והתייחס למשא ומתן שניהל מול ראש הממשלה בנימין נתניהו לכניסת המחנה הציוני לקואליציה ולהפיכתו המסתמנת של אביגדור ליברמן לשר הביטחון של מדינת ישראל.

"הודעתי באישון לילה לנתניהו על הפסקת המשא ומתן. המשא ומתן הסתיים כיוון שהגענו לדרך ללא מוצא לאחר שורת סיכומים מרחיקי לכת. דרשתי שכל הסיכומים יהיו כתובים, אך ראש הממשלה סירב לכך - בעיקר בנוגע לחזון שתי המדינות, הוא דרש שזה יישמר כהתחייבות בעל פה. אני לא מאמין ב'בעל פה'".

לדברי הרצוג, בין ההסכמות שהושגו במשא ומתן עם נתניהו היו: "וטו על הבנייה בהתנחלויות, תום החקיקה הגזענית של סימון אוכלוסיות ואנשים, שורת הישגים כלכליים וחברתיים מרחיקי לכת, הובלת ההסדר על מתווה הגז, ניהול מדיניות החוץ של מדינת ישראל, פתיחה מיידית של מו"מ מדיני וכינוס ועידת שלום אזורית".

הרצוג סיפר כי הושגו הסכמות שמפלגתו תקבל את תיקי החוץ, הכלכלה ושבעה תיקים שונים, חמישה תפקידי סגן שר, ארבעה תפקידי ראש ועדה כולל ועדת חוץ וביטחון ו"תוך שנה העברת תיק הביטחון למחנה הציוני".

בשלב זה, הפנה הרצוג את האש לעברה של חברת מפלגתו ויו"ר העבודה לשעבר שלי יחימוביץ: "קודמתי בתפקיד הובילה מסע גס רוח, זאת שהתחננה להיות בעבר בממשלת נתניהו. דווקא היא, שהובילה בעבר את מפלגת העבודה לא בהצלחה יתרה, לא למדה את הלקח. היא תהיה חתומה על מינוי ליברמן לשר הביטחון והיא אחראית לתוצאות המינוי. ברית יחימוביץ'-גלאון היא שהרחיקה את בוחרינו".

"אנחנו מפלגת מרכז-שמאל ולא מפגלת שמאל קיצוני, אותם אנשים המטיפים יום ולילה לדבר עם הרשות הפלסטינית ולדבר עם חמאס, פעלו למנוע בדיקת הזדמנות אמיתית ולמנוע שכול וכאב מבלי לדעת כל פרט על המשא ומתן. פעלתי על פי צו מצפוני. במהלך המו"מ כל מה שעמד לנגד עיניי היה טובת המדינה. חובתי הייתה לנהל מו"מ במצפון מלא שימנע את שורת הארונות שיובילו נתניהו, ליברמן ובנט".

לסיום אמר הרצוג כי "אוביל את האופוזיציה להחלפת הממשלה הזאת. כפי שלא כופפו אותי במו"מ לא יכופפו אותי אחריו. היום נתניהו צריך לזכור שהוא ויתר על הזדמנות היסטורית להוביל שינוי גדול בחיינו. הפרק הזה מאחורינו, לא נאפשר לממשלת הטירוף של ליברמן-בנט יום אחד של שקט. אלכד את כולם כדי להפוך את חייהם לסיוט. לא אאפשר השתוללות של שמאל רדיקלי בתוך המחנה הציוני".

יחימוביץ אמרה לאחר נאום הרצוג כי "אני חושבת שראינו הפגנה מאוד אומללה, מדכדכת ומצערת של היעדר מנהיגות ובעצם אפס לקיחת אחריות למי שפרש במו ידיו את השטיח האדום לפני ליברמן והעניק לגיטימציה מוחלטת לממשלת הימין, ממשלה שהוא היה מוכן להיכנס אליה בכל מחיר. גם רשימת ההישגים הפיקטיבית, שלפי דברי הרצוג עצמו, נתניהו לא הסכים להעלות אותה על הכתב לא בהסכם קואליציוני ולא בקווי יסוד וזה מעיד על אפס ההישגים באותו מו"מ משפיל".

"מדובר בשקר. מלכתחילה הונחה לפניי הצעה שבה הובטח לי להיות השרה הבכירה ביותר אחרי הרצוג ואני סירבתי. דחיתי אותה בבוז, נוכח היעדר ההישגים ואני חייבת לומר שניסיתי יחד עם חבריי, לבני ואחרים, למנוע ממנו את הזחילה חסרת התנאים לממשלה ולא הצלחנו. היציאה למאבק פומבי הייתה בלית ברירה, אחרי שהתברר שבכל הכבוד, ובכל מחיר ובלי תנאים ובלי מילה כתובה, הוא מוכן לזחול אל תוך הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר