"מילה זו מילה" • יומנו של אויב

הסתה, התקפה והכפשה • המלחמה של ליברמן בציבור החרדי

רגע לפני כניסתו לממשלת נתניהו והחיבוק הצפוי עם הנציגים החרדים, "כיכר השבת" מגיש את "יומנו של אויב" - הרגעים הבולטים במלחמה ובהסתה שהוביל אביגדור ליברמן נגד הציבור החרדי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

לא נשכח: יו"ר 'ישראל ביתנו', חבר-הכנסת, אביגדור ליברמן, ימונה - ככל הנראה - בשבוע הבא לתפקיד שר הביטחון ויצטרף לממשלת נתניהו לצד המפלגות החרדיות.

רגע לפני החיבוק עם הנציגים החרדיים, "כיכר השבת" חוזר לכל המלחמות שניהל ליברמן נגד הציבור החרדי בשנים האחרונות, האם אכן "מילה זו מילה"?

י"ז בשבט תשע"ו

אביגדור ליברמן מתראיין לערוץ 10 ויוצא במתקפה חסרת תקדים נגד הציבור החרדי. בין היתר אמר: "אשתי דוסית לגמרי, גם הבת שלי. אני ושני הבנים אוהדי בית"ר ירושלים. מה שפה קרה בשנים האחרונות זה פשוט מסחר ביהדות. יש פה קבוצה של מאכערים ועסקנים שכל הזמן... אני אומר מבחינתי הם גם לא יהודים, הם פשוט כת שמתחפשת ליהודית".

ליברמן התייחס באופן ספציפי ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני מ"יהדות התורה" ואמר: "אם אני לוקח אחד כמו יו"ר ועדת הכספים גפני, הוא ההתגלמות של הסוחר, אחד שסוחר ביהדות. כל מיני דילים שסוגרים ועוד כסף, ועוד כסף ועוד תקציבים. אני אומר לך הם כת. אני מסתפק בגפני כדגם של המתחפשים".

ליברמן על הפוליטיקאים החרדים: "כת" (באדיבות ערוץ 10)

ט' בטבת תשע"ו

אביגדור ליברמן תוקף את 'חוק השבת' ויוצא במתקפה חריפה נגד מפלגת השלטון ושליטת החרדים: "זהו עוד שלב שבו הממשלה הזו, שנמצאת גם כך בשליטת החרדים, הופכת את מדינת ישראל למדינת הלכה, תוך בגידה בציבור העולים ובחילונים".

י"ד באדר תשע"ה

עלון תעמולה שהפיצה מפלגת ישראל ביתנו בשפה הרוסית, מסית כנגד החרדים וטוען שנתניהו כבר סגר איתם קואליציה בתמורה לתקציבים.

בין היתר נכתב: "לדבר טוב אתה מתרגל. אנחנו כבר שכחנו שאנחנו שנתיים בממשלה בלי חרדים. התרגלנו שהגמלאים מקבלים זכויות חדשות. התרגלנו שחיילים משוחררים מקבלים סיוע פי שניים. אבל שכחנו שבשלטון עם יהדות התורה וש"ס – כל התקציבים הלכו בשביל ישיבות ומשפחות חרדיות", מסית העלון.

"הממשלה הזאת הייתה ראשונה בלי חרדים אבל כנראה האחרונה. הוא (נתניהו) כבר קרא להם להצטרף לממשלה ונתן להם כבר הבטחות גדולות לביטול גיוס חרדים, סיוע כלכלי ותקציבים. אנחנו כבר שכחנו מה הסיבה לבחירות המוקדמות ב-17 במרס. נתניהו רצה להקים ממשלה עם חרדים וליברמן התנגד".

ו' אדר ב' תשע"ו

אביגדור ליברמן ספג מפלה כאשר מליאת הכנסת דחתה את חוק ברית הזוגיות שהגיש. בנאומו הוא שב ותקף את החרדים ואמר בין היתר: "אני לא מבין את הממסד החרדי שמתערב במקרה הזה לדבר שלא רלוונטי מבחינתו כי העדה החרדית ממילא מתנהלת על פי פנקסי מיוחסים בלי הכרה ברבנות הראשית. אנחנו בעד מדינה יהודית ונגד מדינה חרדית".

10 חברי כנסת תמכו, 45 התנגדו ו-3 נמנעו, והצעת החוק נפלה.

כ"ז בחשוון תשע"ו

אביגדור ליברמן יוצא במתקפה נגד הסכמת הממשלה לתקן את חוק הגיוס כדרישת המפלגות החרדיות: "הייתי מצפה משר הביטחון שידבר קודם כל על ביטחון ישראל ורק אז על מחוות לפלסטינים, לא הפוך. אבל גם בנושא של ההסכמה או הובלה של משרד הביטחון בנושא ביטול שוויון בנטל בעיתוי זה, כשאנחנו מתמודדים עם אינספור אתגרים ביטחוניים".

"זה דבר שלא ייעשה. הכניעה המוחלטת של הליכוד למפלגות חרדיות בנושא השוויון בנטל, הגיור, ברית הזוגיות - פשוט נוגדת את כל רוח הציונות שקמה כתנועה חילונית לחלוטין".

ליברמן הוסיף וטען כי "כל גדולי ישראל היו לוחמים ולא פחות יהודים. יהושע בן נון, דוד המלך ויהודה המכבים, הם לא היו פחות יהודים ומעולם לא הציגו את היהדות מול הצבא".

כעת נצטרך להמתין האם גם ליברמן יכנס להגדרה שלו: " הכניעה המוחלטת של הליכוד למפלגות חרדיות".

ט"ז באדר א' תשע"ו

אביגדור ליברמן מכנס את ועידת 'ישראל ביתנו' ותוקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שלטענתו הוא התחייב לשותפות עם החרדים לא רק בקדנציה הנוכחית אלא לכל הכנסות העתידיות בהן הוא מתכוון לקחת חלק.

בין היתר אמר: "היה ברור לי שלפני שנתניהו פיזר את הקואליציה הקודמת והלך לבחירות הוא הגיע להבנות עם המפלגות החרדיות. כשראיתי את ההסכם הבנתי דבר נוסף, שההבנות שלו עם המפלגות החרדיות הן לא רק לגבי הכנסת ה-20, אלא גם לגבי הכנסת ה-21, הכנסת ה- 22 וכן הלאה".

ליברמן: "לכל ליצן מותר לעשות הצגה"; גפני: "הליצן על הדוכן"

י"ח בשבט תשע"ו

אביגדור ליברמן מנסה להעביר במליאת הכנסת את חוק הגיור, חוק שיקבע כי כל רב עיר יוכל לגייר. חוק אליו התנגדו גדולי ישראל.

במהלך הדיון במליאה התפתח עימות חריף מאוד בינו לבין ח"כ משה גפני. בין היתר אמר ליברמן: "אני אומר: אנחנו כישראל ביתנו נגד מדינה חרדית. ואני חושב שההפרדה הזאת היא חשובה מאוד".

לדבריו: "אני אומר: אם הרב גפני היה צריך להעביר את רות המואביה גיור, בטוח הוא היה אומר לה: לכי, חפשי את החברים שלך אי שם בהרי מואב או בסיביר. אחת, שתיים, שלוש, כוכבית גיור, זהו, לכי מכאן".

24 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק ו-41 התנגדו ובכך היא נדחתה.

ט' בטבת תשע"ו

אביגדור ליברמן מכנס את סיעת 'ישראל ביתנו' ושוב מתעסק בחוק הגיור ובוחר לתקוף את חברו הטוב השר אריה דרעי: "אני אומר שמה שקורה היום, נניח גם אם חברי אריה דרעי, היה צריך לעשות גיור לרות המואבייה, מעולם לא הייתה עוברת אצלו, בטח גם לה היה אומר 'כוכבית גיור 1, 2, 3, לכי חפשי את החברים שלך בהרי מואב או בשלגים של סיביר'".

ליברמן: מה דרעי היה אומר לרות המואבייה? (צילום: כיכר השבת)

ליברמן הצהיר על השאיפות שלו בקואליציה: "הטירוף שהגענו אליו הוא פשוט בלתי סביר פה, ולכן אנחנו משתי סיבות באמת לא ראינו את עצמנו חברים בקואליציה הזאת בלי שינוי במדיניות".

י"ב בתשרי תשע"ו

שר הכלכלה דאז אריה דרעי הורה כי מעתה חברות ממשלתיות ובהם רכבת ישראל לא יוכלו לעבוד בשבת. אביגדור ליברמן יוצא במתקפה: "החלטת משרד הכלכלה להפסיק את עבודות התשתית של הרכבת בשבתות היא חוליה נוספת בשרשרת ההחלטות של הממשלה שהפכה את הציבור הרחב לבן ערובה של המפלגות החרדיות בקואליציה".

כ"ד באייר תשע"ה

יו"ר 'ישראל ביתנו' עולה לנאום ראשון שלו כאופוזיציונר ותקף את ה"גועליציה", כלשונו. "אני רוצה להזהיר את חבריי בבית היהודי שבונים על הרבה תקציבים, כנראה שלא יהיה להם הרבה זמן לחיות בממשלה הזו. כשהאמריקאים יבואו לכפות על נתניהו יוזמה מדינית, חברי השמאל ישימו שטריימל כמו שאמרה שולמית אלוני ויצטרפו לקואליציה עם ש"ס ויהדות התורה", אמר.

ליברמן: השמאל ישימו שטריימל ויצטרפו לקואליציה עם החרדים (וידאו: ערוץ הכנסת. תמונה: גילי יערי, פלאש 90)

י"ד באייר תשע"ה

לאחר חתימת ההסכמים הקואליציוניים עם יהדות התורה וכולנו, ניצב ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני המחלוקות עם 'ישראל ביתנו'. אביגדור ליברמן מתנגד בנחרצות לחלק מהסעיפים שנחתמו בין 'יהדות התורה' לליכוד ובהם ביטול הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס וביטול רפורמת הגיור בשל התנגדות הרבנים הראשיים לישראל.

ד' בניסן תשע"ה

ערב הקמת הממשלה, בכירים בש"ס יוצאים במתקפה חריפה נגד אביגדור ליברמן: "אסור לנו לשכוח את מה שליברמן עשה לציבור החרדי. מי שצריך תזכורת, ליברמן הוא זה שעמד בכל התוקף שאנחנו, המפלגות החרדיות, לא נהיה חלק מהממשלה, הוא איים לפרוש אם החרדים יכנסו לממשלה, עכשיו שהוא צריך אותנו בכדי לקבל את תיק הביטחון, אנחנו צריכים לעזור לו?".

כ"ד בטבת תשע"ה

יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, משיק את קמפיין הבחירות שלו ומצהיר שלא ישב בממשלה שתתקן את חוק הגיוס: "ראיתי פרסומים שהליכוד ובנט התחייבו לחרדים לבטל את חוק שוויון בנטל ושינוי ההחלטה של הגיור. אם אלה יהיו קווי היסוד לא נצטרף לממשלה".

כזכור, כעת נכנס ליברמן לממשלה ששינתה את החוק.

כ"ז באדר א' תשע"ד

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני תוקף את אביגדור ליברמן על השותפות שלו בחוק הגיוס: "ליברמן גם היה זה שלא אפשר להעביר בקדנציה הקודמת חוק מרוכך יותר מאשר זה שמדברים עליו עכשיו. אסור לשכוח לרגע כי ליברמן שותף מלא במצב הנוכחי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר