הראשל"צ הגאון הרב שלמה משה עמאר: לא אתן שירמסו את כבוד מקום קודשנו הכותל המערבי

הראשון לציון נשא את דבריו בפני מאות רבנים ומגידי שיעורים אשר השתתפו בכנס השנתי של מכון 'צורבא מרבנן' • למעלה מ300 רבנים השתתפו בשבתות האחרונות, פרשת קדושים ואמור, בכינוס השנתי למגידי השיעורים שהתקיים במלון 'רמדה'.

כיכר השבת | מקודם |
שבת 'צורבא' פרשת אמור. (צילום: יחצ)

למעלה מ300 רבנים השתתפו בשבתות האחרונות, פרשת קדושים ואמור, בכינוס השנתי למגידי השיעורים שהתקיים במלון 'רמדה' בהשתתפות: הרב הראשי לירושלים – הרב שלמה עמאר, נשיא מכון צורבא – הרב יעקב אריאל וראש ישיבת רמת גן – הרב יהושע שפירא.

למכון 'צורבא מרבנן', אותו ייסד הרב מרדכי אליהו, ישנה תכנית מרתקת ללימוד הלכה בשיעור המתקיים אחת לשבוע במאות קהילות בארץ ובעולם, כעשרת אלפים משתתפי השיעורים נהנים מדי שבוע.

בנוסף בשנה האחרונה פתח המכון תוכנית שיעורים לנשים, וברחבי הארץ נפתחו כ140 שיעורי צורבא נשים.

הרב שלמה משה עמאר, רבה של ירושים נשא דרשה בתפילת השבת ואמר כי: "יש שחושבים עלי כי הנני רק מחמיר. לא נכון – היכן שניתן להקל – מקילים אנחנו – אולם עושים זאת רק כ'ננס על גב ענק' בהסתמכות על פסקיהם של גדולי ישראל".

"ישנם שמנסים להמציא המצאות בהלכה, ללא ביסוס, ללא מקורות, להם אני אומר – לא אעמוד מן הצד על מסורת אבותינו, לא נמחל על כבודה של השבת, ולא ניתן שירמסו את הכותל המערבי מקום קודשנו. מברך אני את הרה"ג החשוב, ר' בן ציון אלגאזי, ראש מפעל ההלכה של 'צורבא מרבנן' שימשיך ביתר שאת ויתר עוז בהפצת ההלכה ודבר ה'. איזה מפעל עצום. אשרי הלומדים ואשרי המלמדים".

הראשון לציון והרב אלגזי, צילום: יחצ

בנושא הכותל המערבי אמר שר החקלאות אורי אריאל: "זו תופעה הזויה, קמים ארגונים שמייצגים עשרות בודדות אולי מאות של אנשים ומנסים לכפות עצמם על מדינה שלמה. לקהילה הרפורמית אולי 50 בתי כנסת ברחבי הארץ".

בנושא צורבא אמר השר: "הפעילות המדהימה של צורבא גורמת לחיבור אלפי לומדים מכל קצוות הארץ וסוגי האוכלוסייה, זוהי משימת הדגל שלנו, בכל עיר ובכל יישוב להוסיף סייפא וספרא גם יחד, הרב אלגאזי מוביל חזון אדיר וזוכה לראות הצלחה ברחבי הארץ והעולם – אני מצדיע לו".

ראש מכון "צורבא מרבנן", הרב בן ציון אלגאזי, מסר: "אני שמח על קיום שבת כה מרוממת של דיבוק חברים, ומברך את מגידי ורכזי השיעורים אשר תורמים מעצמם במהלך כל השנה, אני מזמין את כל מי שחפץ ליבו בלימוד יסודי של כלל ההלכות הנוגעות לחיי המעשה לבוא ולהצטרף לאחד מ550 מרכזי הצורבא אשר פרושים ברחבי הארץ והעולם".

יו"ר החטיבה להתיישבות ויו"ר עמותת צורבא – גאל גרינוולד, אשר שימש בעבר כמזכ"ל בני עקיבא העולמית, אמר: "היעד הבא שלנו בצורבא – פתיחת מאות שיעורי הלכה ברחבי העולם. בקהילות היהודיות שאני מבקר בהן ישנה התבוללות עצומה, אין שום אמצעי אחר, רק לימוד וחיבור מעמיק לעולם התורה והמצוות יוכל להחזיק את יהדות חו"ל ולמנוע התבוללות".

בנוסף כיבדו את השבתות בנוכחותם: ח"כ ניסן סלומינסקי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מנכ"ל המכון – עו"ד ליאור פרישמן, ראש עיריית רחובות רחמים מלול וסגנו אמיתי כהן, ראש המועצה הדתית בירושלים הרב יהושע ישי ויו"ר חבר המועצות הדתיות בישראל הרב שלמה תנעמי.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר