פרשת ההתעללות

יו"ר הוועד הליטאי מתנער: "אין לנו שום קשר למשגיח המואשם בתקיפה"

גורמים ב'פלג הירושלמי' טוענים לשייכות הדמות המתעללת לזרם הליטאי המרכזי, "הוועד למען כבוד רבותינו" מנגד מאיים בתביעה משפטית. היו"ר הרב פרויליך ל'כיכר השבת': "אין לנו שום קשר" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המשגיח התוקף (Yonatan Sindel/Flash90)

המשגיח המתעלל והמחלוקת הליטאית: כמו בכל פרשה המתרחשת לאחרונה וקשורה לציבור הליטאי, מהר מאד הופכות הדמויות המככבות בה לכלי שרת במאבק הפנימי בתוככי המגזר, כשהללו מתריסים 'ראו גידולים שגידלתם' והללו משיבים בדוגמאות משלהם.

כך כזכור אירע בפרשת תלמיד הישיבה שנעצר באילת לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס כהוראת רבותיו - או אז צהלו בציבור הליטאי המרכזי, באומרם: הנה "אסיר עולם התורה" המזוהה עם הפלג הירושלמי נתפס ללא כיפה לראשו ובחולצת טריקו לגופו בפתח מועדון באילת - וכך קורה גם כעת, כאשר הפרשה המזעזעת של התעללות האישיות הרוחנית הופכת לשק חבטות של 'הפלג' כאשר גורמים שונים בו טוענים: הנה, כך מתנהגת דמות המזוהה עם ישיבה מכובדת שהיא בשר מבשרה של עולם התורה הליטאי המרכזי.

ברקע כבר נשמעו צהלות שמחה על רקע השמועות שכביכול אותו משגיח בעייתי מזוהה היה עם 'הוועד לכבוד רבותינו' הליטאי הפועל נגד ישיבות המזוהות עם 'הפלג הירושלמי'. במהלך היום אף הופץ מנשר, החתום בשם 'הוועד' בו מובעת תמיכה באותו משגיח לשעבר.

לאור כל זאת, הערב (חמישי) יוצא הרב אליהו פרייליך יו"'ר 'הוועד למען כבוד רבותינו' - בשיחה נדירה עם 'כיכר השבת' - בהכחשה גורפת לקשר כלשהו בין אותה דמות "רוחנית" ל'וועד', ומאשים את 'הפלג הירושלמי' בזיוף והפצת תעמולת כזב.

לדבריו, "כמו כל הציבור, גם אנחנו שמענו מהפרשה האומללה שפורסמה בימים האחרונים וכמובן הזדעזענו עד עמקי נשמותינו. מזעזע לא פחות היה, לראות שהקבוצה שמנהלת מאבק מול רבותינו משתמשת בפרשה עגומה זאת, שוב כדי לנגח את גדולי ישראל ולבחוש בה בקול רעש גדול".

"לא הופתענו לשמוע ולראות בימים האחרונים שכמה מאנשי 'הפלג הירושלמי' מנסים לקשור בצורה שקרית את מי שמעורב בפרשה המצערת ל'וועד למען כבוד רבותינו'. אני רוצה להבהיר באופן ברור וחד משמעי: אין לנו שום היכרות עם המעורב בפרשה. לא פגשנו אותו מעולם ולא דיברנו איתו מעולם. אנחנו לא מכירים אותו כלל, ולא היה לו שום קשר לפעילות של הוועד".

מקורביו של יו"ר ה'וועד' מוסיפים ואומרים, כי אם עשה המשגיח איזה שהם פעולות בנושאים זהים לאלו ש'הוועד' עוסק בו, זה היה על דעת עצמו בלבד".

הרב פרויליך ממשיך ואומר: "החמור מכל, שכדרכם לזייף מסמכים - כפי שזייפו בזמנו ביום הבחירות את מכתבו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שכאילו תומך ברשימתם וכפי שזייפו מסמכים רבים, ביניהם בשם 'הוועד למען כבוד רבותינו', מתוך ליצנות על מתן הכשר כביכול לפעוטונים ולחברא קדישא - כך גם כעת הם הוציאו מסמך מזוייף בשם 'הוועד' עם לוגו שלנו בו אנו תומכים כביכול באותו אדם נשוא הפרשה הקשה, בנתינת גיבוי כביכול".

"בתוך זיוף זה, גם פרסמו זייפני הפלג הירושלמי רשימה פיקטיבית של חברי 'הוועד' שאין לה כל קשר למציאות והיא פרי דמיונם הקודח. הפעם, לשם שינוי, נערכות התייעצויות אודות הגשה אפשרית של תלונה פלילית ותביעה אזרחית נגד מפיצי הפאשקוויל המזוייף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר