"חופש הביטוי"

"שפתיה קפוצות מול הארס והגזענות נגד הציבור החרדי" יתד נאמן במתקפה חריפה נגד שרת התרבות

במהלך הימים האחרונים התעוררה סערה בעקבות ההצגה פליישר העולה הימים אלו בתאטרון בה לועגים השחקנים באופן משפיל ומבזה לבני הציבור החרדי. שרת התרבות בחרה לשתוק ובשם "חופש הביטוי" להמשיך את הארס והגזענות. יתד נאמן עולים למתקפה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שרת התרבות מירי רגב. (צילום: פלאש90)

במהלך הימים האחרונים התעוררה סערה בעקבות ההצגה פליישר העולה הימים אלו בתאטרון בה לועגים השחקנים באופן משפיל ומבזה לבני הציבור החרדי.

הדברים עוררו כעס לאחר שהתברר כי שרת התרבות שבמקרים דומים תקפה הצגות מעין אלו בחרה דווקא להגן במקרה הנוכחי זאת במסווה של שמירה על חופש הביטוי.

הבוקר תוקף העיתון "יתד נאמן" בחריפות רבה את התנהגות השרה ובכלל את היחס בישראל כלפי הציבור החרדי.

במאמר המערכת שנכתב על ידי העורך הראשי הרב ישראל פרידמן נכתב:

"בנאומו בעצרת "יום השואה" ב"יד ושם", תקף ראש הממשלה נתניהו את 'אנשי האליטות החוברים לקנאים חשוכים בהפצת נגיף האנטישמיות': מה הכשיר את הדרך לשואה? מה שימן את מכונת הרצח הנאצי? התשובה היא השקר. הבהיר ראש הממשלה"

"והוסיף: 'התעמולה הנאצית ציירה את היהודים כמקור כל הרוע בעולם, כמרעילי בארות, כטפילים, כאויבי האנושות. ההשמצה קדמה להשמדה. לפני 71 שנים מוגר השלטון הנאצי, אבל האנטישמיות והשקרים לא מתו... האנטישמיות בימינו מייצרת זיווגים מוזרים. אנשי אליטות שכביכול מייצרים קידמה אנושית, חוברים לקנאים ברברים. הם עושים יד אחת להפיץ את הנגיף האנטישמי מול מטרה אחת: נגדנו'".

יתד נאמן מציין כי השבוע העלתה התקשורת לסדר היום את עובדת קיומו של מחזה המוצג בתאטרון הישראלי הבכיר ביותר והרשמי ביותר, הפועל בסיוע ממשלתי וממומן גם מכספי משלם המיסים.

"מההצגה המתועבת עולה ריח של מדמנה אירופית בת למעלה משבעים שנה. גם העיתונים של האנטישמיים, לא היו עושים את זה טוב יותר. שר התעמולה של הממשלה שכיהנה אז בגרמניה, היה משלם טבין ותקילין ורוכש את הזכויות על ההפקה, כדי לעשות בה שימוש נרחב בתקופתו ובארצו.

בהצגה מתבטאים השחקנים על החרדים במילים מזוויעות ומציגים אותם באמצעות לקסיקון השאוב מהתעמולה הגרמנית כמי שמשתלטים על השכונה, נוכלים, מסריחים, זורקי אבנים שמנסים להשתלט על המדינה, שותי דם(!), גונבים את המדינה מתחת לעיניים, ילדיהם שוברים לשכנים צינורות מים, "אפילו לחיות טרף יש נשמה, לא לאלה", מבינים רק כוח, "שטן יודע להתחפש בהרבה תחפושות, אפילו לרב", בטלנים, גלמים, עושים מעשי חזירות.

הארטיסטים של המחזה אומרים בין היתר "אם לא הייתי נולדת יהודיה אני הייתי האנטישמית הכי גדולה", והם מכנים את החרדים: "חיות רעות", "עם האדוקים צריך לדבר בשפה שלהם בכסף", "מעיל שחור באמצע אוגוסט, זה מסריח'' ועוד פנינים רבות.

בגרמניה ההיא לא עשו את זה אחרת. בדיוק כך ציירו את היהודים. בדיוק כך העלילו עליהם והתירו את דמם. רק ששם זה לא היה במימון ישראלי ממשלתי. בארץ רגישה שכל אזכור של גרמניה מניע בה את אמות הסיפים, כשמדובר בחרדים, הלשון קלה על ההדק, ואין כמעט קול רשמי שקם כדי לבלום את האמירות הגזעניות שמקיא הפה התרבותי של החברה הישראלית.

תגובת השרה רגב הממונה על ה"תרבות" הייתה מקוממת. במקום להפעיל את חופש החיטוי כנגד מתירי הדם, היא הבהירה שאיננה יכולה להתערב ב"חופש הביטוי". הצגה שכתב מחבל הצליחה בעבר לפעור את פיה כמו פיהוקו של היפופוטם משועמם, אבל שפתיה נותרות קפוצות כש"מחבל" גזעני מסוכן לא פחות מפזר ארס מסית לתוך תודעת ההמון והחברה.

אין ספק שאבירי חופש הביטוי יתקוממו על המאמר המתקומם הזה, אבל ממלאים הם פיהם מים מול ההסתה מתירת הדם של התאטרון.

האמת, התופעה הזו צפויה, ובמפתיע, יש לה גם צד חיובי: במשך תקופה ארוכה יש כאלה שמנסים להסביר לציבור החילוני, שכביכול היהדות החרדית עוברת שינוי.

בתמיכתם ועידודם של קומץ אנשים מגמתיים משולי החברה החרדית שמבקשים להשיג לעצמם או טובות הנאה או הישגים תעמולתיים, הם מנסים ליצור תדמית כאילו נפרצו החומות האיתנים של היהדות הנאמנה ויש כביכול שינוי בהשקפת עולמה ולכן, לטענתם, יש שטף דם דמוגרפי של חרדים המנסים להשתלב בחברה החילונית.

ה"פאטה מורגנה" הזו, מחזה התעתועים המגמתי, גורם ל"חרדופוביה" בקרב החוגים הליברלים הנאורים. הם חוששים שהחרדים "המשתלבים" יפלשו לחייהם, אך כ"משולבים" הם יהיו לגיטימיים.

החילונים הפכו לחרדים, מפני ההשתלבות. הם יודעים שחרדים יותר טובים בכל מה שהם עושים. הם חוששים שאם הם יגיעו לצבא, ישתלטו עליו. אם יגיעו לתעשייה ולהיי-טק, הם יובילו. מציגים להם מיצגי שווא כאילו החברה החרדית המתחזקת והצומחת מתפרקת מנכסי הרוח שלה - מה שלא קיים, והם מ-פ-ח-דים! וכשהם נבהלים, הם משילים את מסכת הידידות, ופניהם האמתיות, השונאות, נחשפות.

לאט לאט כולם מבינים שהם לא רוצים שהחרדים ישתלבו. להפך, הם מצירים את רגליהם של אלו שנאלצו לצאת ולעסוק לפרנסתם. הם רוצים שהחרדים לא ישתלבו, כדי שיוכלו לבטא באמצעות "חופש הביטוי" את שנאתם הפתולוגית. הם רוצים חרדים לא משולבים, כדי שיוכלו להשמיץ אותם על שאינם משתלבים, וזאת באמצעות אמירות שמזכירות את גרמניה הרחוקה. זו שנאה מובנית של עמי ארצות לתלמידי חכמים, בילד-אין של "ואנשכנו כחמור"!

ההתפתחויות תואמות-אנטישמיות הללו, טובות לחרדים. הן מסייעות למי שטרם הפנים, להבין שהם לא רוצים חרדים ש"השתלבו", אלא מעונינים בחרדים שעברו מוטציה תרבותית והפכו לחילונים. מי שיסרב להשתנות ולהתחלן, לא תועיל לו "השתלבות", והוא ימשיך להיות "היהודי" של החילונים, שרוצה להשתלט, אבל מבפנים!

המציאות מוכיחה שכמו שנאת האומות לישראל, כך שנאת עמי ארצות לתלמידי חכמים. השנאה הזו נועדה לפתוח את העיניים. זהו חסד של הקב"ה. ככל שמתקרבים יותר, השנאה מגבירה להבות. די בתעמולת כזב כאילו יש התקרבות והשתלבות, כדי שהר הגעש יתפרץ ובורות הספיגה יעלו על גדותיהם מעל במות ה"תרבות" הישראליות. ישראל סובלת מתסמונת מעמקים של שנאת חרדים, והיא לא תשתנה ולא תחדל לרגע, אלא אם כן חרדי יסכים להיות לא חרדי – והוא לא יסכים לעולם..

לכן עלינו להתרחק, להגביה את החומות, ולסגור חומותינו הרמטית. אמנם מדינת ישראל חייבת לסכור את הפיות שמקיאים דברי נאצה והסתה, לא רק כשמדובר בהסתה ימנית שאז כולם מזדעקים וזועקים חמס. אסור לתת במה למסיתים. אבל הציבור החרדי חייב לסגור את שעריו. לנעול, ולזרוק את המפתח לים!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר