הכולל יפונה באלימות?

מנכ"ל הליכוד הודיע לאברכים: אם לא תצאו - נפנה אתכם בכוח

מנכ"ל תנועת הליכוד הגיע לבני ברק ואיים על אברכי כולל ש"השתלטו" לכאורה על הסניף המקומי כי אם לא יעזבו עד יום ראשון, הם יפונו בכוח. גורם בהנהלת הכולל: "לא פלשנו למקום כגנבים" (חרדים)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

כשבוע לאחר שסניף הליכוד המיתולוגי ברחוב יהודה הלוי בבני ברק הפך לכולל אברכים, ל"כיכר השבת" נודע כי השבוע הגיע למקום מנכ"ל הליכוד גדי אריאלי והודיע לאברכים כי מדובר בפלישה לא חוקית לשטח פרטי ששייך לתנועת הליכוד, כשהוא מזהיר כי אם הם לא יתפנו מהמקום עד ליום ראשון הקרוב - הם יפונו בכוח.

בשבוע שעבר, התעוררה סערה בעיר החרדית לאחר שעשרות אברכים מסניף של כולל 'נחלת משה', בראשות הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ ראש העיר בבני ברק, נכנסו לסניף הליכוד בעיר והפכו את המקום לבית מדרש וכולל אברכים.

הכולל שהוקם במקום (צילום: כיכר השבת)

גורם הקשור להנהלת הכולל ששוחח עם "כיכר השבת" טען שבשיפוץ והתאמת המקום הושקעו עשרות אלפי שקלים לאחר שפעיל ליכוד וותיק בעיר המקורב לראש העיר אישר את כניסתם למבנה הסניף ואף העביר להם מפתח אליו. הוא הדגיש כי "הראיה שלא פלשנו כגנבים היא שהמנעולים כלל לא הוחלפו".

אותו גורם הבהיר כי "אם הנהלת מפלגת הליכוד תבחר בהתנהלות חד צדדית ובעימות פיזי אלים במרכז בני ברק, היא תצטרך לקחת בחשבון שיהיו לכך השלכות חמורות על השותפות הקואליציונית של הליכוד עם יהדות התורה".

מנגד, יעקב וידר, יו"ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות המפלגה, הכריז כי לא ינוח עד שהכולל יפונה והמקום יחזור לשמש כסניף הליכוד. בשיחה עם "כיכר השבת", אמר וידר כי "עזות המצח של העסקנים לא יודעת שובע. גם אם אותו פעיל ליכוד אישר להם להיכנס לסניף, הרי שאין לו שום סמכות לכך. אין ולא היה שום אישור להפיכת סניף הליכוד לסניף של יהדות התורה".

(צילום: כיכר השבת)

"הפלישה הפלילית לנכס פרטי של תנועת הליכוד מטופלת ותטופל בכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשותנו. ככל שהכולל החשוב אכן יקר לליבם של ראשי העיר, הם מוזמנים לארח אותו בבניין המפואר של דגל התורה או במבנה העצום של אגודת ישראל בבני ברק".

"האיומים הקואליציוניים המגוחכים לא שווים תגובה. בכלל, אם ישנו עסקן שחושב שבני ברק היא שטח ללא חוקים והמאבק הפוליטי הלגיטימי במטה החרדי בליכוד, שהולך וגדל בעיר, יתקיים על גבם של אברכים תמימים שכל חפצם ללמוד תורה – הוא יגלה בקרוב שטעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר