תופעת הפצת הסרטונים של חשודים

האדמו"ר מסאטמר נגד ה'שיימינג': "לא כדאי לפעול לבד"

הרבי מסאטמר יוצא נגד תופעת ה'שיימינג' בהפצת סרטוני חשודים ואומר כי "אם יש למישהו בעיה - יש עם מי לדבר". הרבי הבהיר כי ימנה ראש קהל וסגנים חדשים והורה על חיזוק בתפילה (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מסאטמר (באדיבות הצלם)

במהלך דרשה מיוחדת שנשא האדמו"ר מסאטמר בשבת האחרונה בפני אלפי חסידים בהיכל בית המדרש בקריית יואל על רקע האסון הנורא עם טביעתם של הנגידים הרה"ח רבי יצחק רוזנברג והרה"ח רבי חיים פרנס ז"ל, ביכה האדמו"ר את הטרגדיה הקשה.

ל"כיכר השבת" נודע כי תחילה הדגיש הרבי כי כעת הוא ימנה את ראש הקהל החדש ואת סגניו וכי הוא דורש מכל קהל החסידים לשמוע להם ולקבל את החלטותיהם". מי שאינו רוצה או מרוצה בכך יכול ללכת למקום אחר", אמר.

האדמו"ר הזכיר כי בשנת תשי"ב מיד לאחר השואה נוצר ריב על ראשות הקהילה ואנשים מתוך החסידות תקפו אותם או אז הבהיר דודו בעל ה"דברי יואל" זצ"ל כי יש להקשיב לכל מה שראשי הקהילה אומרים.

לאחר מכן התייחס הרבי לכך שכיום כל דבר מגיע לאוזני התקשורת ואמר כי אפילו שהוא מדבר בשבת "הוא לוקח בחשבון" שישנם מכשירי הקלטה סמויים וכי הוא לא מחפש שה-FBI יגיע לחפשו ועל כן הוא יספר סיפור.

האדמו"ר התייחס לסערה שהתעוררה בעקבות פרסום הווידאו בו נראה החשד להתעללות מצד מורה בתלמוד תורה באחד מילדי החיידר ופתיחת החקירה הפדרלית בנושא.

"היה מלמד שחשד במנהל של המוסד החינוכי בו עבד שהוא לא קורא קריאת שמע בזמנה ובעקבות כך התקין מצלמות נסתרות בביתו של המנהל על מנת להוכיח שאכן אינו קורא קריאת שמע בזמן אולם לא דיווח על כך להנהלת המוסדות", סיפר האדמו"ר.

"לאחר מכן כשהסרטון דלף החוצה לרשות הרבים החלה חקירה בנושא וזה הגיע עד כדי כך שכל הילדים בתלמוד תורה נכנסו לחרדות ופחדים מה יקרה מחר", המשיך הרבי.

"אם יש למישהו בעיה - יש עם מי לדבר, לא כדאי לפעול לבד", הסביר הרבי ברמז עדין כשהוא תוקף ברמז את אלו שפעלו על דעתם והתקינו את המצלמות ללא התייעצות עם גורמים מוסמכים.

לסיום הדגיש הרבי כי יש להתחזק בנושאי התפילה, "ראשית כל שלא להתפלל בשעה מוקדמת (לפני זמן ר"ת) בליל שבת נושא שחלו בו פרצות רבות בתקופה האחרונה וכן שלא לאחר לתפילת שחרית בבוקר יום השבת".

"ישנם כאלו שמרשים לעצמם להגיע באמצע התפילה ואולי אף בקריאת התורה ויש לעורר נגד הדבר ולמחות על כך", אמר הרבי בתקיפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר