הצהרת כוונות

יהודה גליק בעד הרפורמים: "לא להחרים אותם"

לקראת השבעתו כח"כ, יהודה גליק חושף מעט את דעותיו, בראיון לרדיו 'קול חי', מצדד בעד הרפורמים ונגד הרבנות הראשית וקורא למי שלא לומד בישיבה להתנדב בארגוני החסד השונים (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
יהודה גליק (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

פעיל 'הר הבית' יהודה גליק יכנס השבוע לתפקידו החדש כחבר כנסת מטעם 'הליכוד' לאחר התפטרות שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, והבוקר (ראשון) בראיון למרדכי לביא ב'קול חי', גליק בהצהרת כוונות על הנושאים שעל סדר היום.

"לא צריך להחרים את הרפורמים, ולא היה מזיק אם הרבנים הראשיים היו נפגשים איתם, צריך לחזק את כולם", אומר יהודה גליק. "הרפורמים הם יהודים ומגיע להם זכויות אדם כיהודים".

גליק הוסיף כי "הגוף הרשמי שאמון על נושא ההלכה במדינת ישראל הוא הרבנות הראשית לישראל, אבל נדמה לי שגם הרבנות צריכה להתחשב בכלל הציבור בתוך גבולות ההלכה".

"צריך לשלב את הרפורמים בהתאם לאחוזם וכוחם באוכלוסייה בישראל, אני חושב שהתנועה הרפורמית מייצגת הרבה בישראל", הוסיף הח"כ לעתיד.

הח"כ הטרי בחר לתקוף את הרבנות הראשית ואמר כי "לא ברור למה מחייבים בישראל שאת החתונות יערכו רבנים, הרי אין לרב שום תפקיד על פי ההלכה בחופה, צריך את הזוג ואת שני העדים".

לדבריו, "צריך להוציא הנחייה ברורה איך עורכים חופה וקידושין, וכמו שלברית לא צריך רב גם בחופה לא צריך רב". את הדברים אמר כשנשאל האם רב רפורמי יכול בעיניו לקדש זוג.

ומה דעתו של גליק בנושא גיוס בני הישיבות? "יש לי שני בנים חיילים וחתן שלומד בישיבה, אני חושב שכל אחד ואחד מהם תורם את חלקו לעם ישראל בצורה מכובדת, וצריך לאפשר זאת. צריך לחזק את ההערכה בציבור לבני הישיבות, אבל, מי שמנצל את הישיבה לקרדום לחפור בו - זה חמור מאוד. צריך שגם האברכים שלא יושבים ולומדים - שיתנדבו בזק"א או ב'יד שרה'".

האזינו לראיון באדיבות רדיו 'קול חי'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר