בעקבות כיכר השבת

תוכנית 'המועצה להשכלה גבוהה' לחילון החרדים: ועדת החינוך תקיים דיון בכנסת בנושא

נמשכת הסערה סביב המסמך של 'המל"ג' שפורסם ב'כיכר השבת' וחושף את עיקרי התוכנית המלאה לחילון החרדים באקדמיה. ח"כ מרגי ל"כיכר השבת": "אני רואה בהמלצות הכרזת מלחמה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בעקבות הפרסום ב'כיכר השבת' על תוכנית 'המועצה להשכלה גבוהה' לחלן את החרדים, הודיע היום (ראשון) יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) כי הוא רואה בחומרה רבה את המלצות המל"ג בנושא "שילוב החרדים באקדמיה".

תוכנית החומש של ועדת התכנון התקציבי של המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) שפורסמה לשימוע ציבורי בימים האחרונים, מדאיגה את ח"כ מרגי. על פי המסמך, כוונת המל"ג היא לשנות סדרי בראשית ולבקש לראשונה להתערב באורח חייו של החרדי ולשנות אותם, במקום להקנות ידע בלבד כפי שנהוג כיום. על פי התכנית, תעודד בין היתר העברת חרדים ממכללות חרדיות נפרדות למכללות מעורבות ולקורסים בהם לומדים סטודנטים וסטודנטיות יחד – וזאת בניגוד להוראות כל גדולי ישראל, גם אלו המתירים לימודים אקדמאיים.

כזכור, ב'כיכר השבת' פורסם המסמך שבו נכתב בין היתר כי ישנו ניסיון "לאזן" את "הפגיעה בנשים והדרת הנשים" שמבוצעת בהפרדה בין הסטודנטים והסטודנטיות החרדים.

בשיחה עם 'כיכר השבת' הצביע ח"כ מרגי על הנקודות הבעייתיות במסמך: "הגדרת מיהו חרדי - המל"ג נותר איתן בדעתו להחריג את ציבור בעלי התשובה ובוגרי תיכונים חרדים מההגדרה "חרדי" ובעקבות כך אלפי חרדים וחרדיות מנועים מללמוד במוסדות המותאמים לציבור החרדי".

ח"כ מרגי מצביע על נקודה נוספת: "פתיחת מסלולים יעודיים לחרדים בתארים מתקדמים - המל"ג מתעקש לא ללכת לצעד שכזה. יעדי המל"ג לפתיחת אינטגרציה מירבית של חרדים בקמפוסים חילונים - שחור על גבי לבן, נתוני המחקר מצביעים על 51% נשירה מהאקדמיה אחרי המכינה. אם נוסיף את נתוני הנשירה מהמכינה נקבל תמונה עגומה שבעתיים. אחריות על הכוון לאקדמיה – כיום המל"ג מתנער מאחריות זו. אם צעיר חרדי היה מקבל אינפורמציה איכותית לפני שהוא בוחר במסלול, אני מאמין שנתוני הנשירה היו יורדים. אחריות על השמת הבוגרים - אין כרגע גוף שלוקח אחריות מלאה על תעסוקתם של בוגרי האקדמיה".

לאור התמונה המדאיגה העולה מהדו"ח, בכוונת ח"כ מרגי לקיים דיון דחוף בוועדת החינוך של הכנסת בנושא: "אני רואה בהמלצות המל"ג הכרזת מלחמה ואלחם כנגד המל"ג והות"ת בכלים העומדים לרשותי", אמר ח"כ מרגי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר