התקנון המלא

המאבק של דושינסקיא: פגעי הטכנולוגיה ועיתונים

חסידות דושינסקיא התכנסה בראשות האדמו"ר ובהשתתפות רבנים וראשי הקהילה לכינוס חירום בו נישאו נאומים חריפים בנוגע לשימוש במכשירים ללא אישור ופיקוח • התקנון המלא - בפנים (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום שלומי טריכטר)

בחסידות דושינסקיא מצטרפים למאבק בפגעי הטכנולוגיה. אמש (ראשון) התקיים כינוס חירום בחסידות בראשות האדמו"ר ובהשתתפות רבנים וראשי הקהילה במהלכו נישאו נאומים חריפים בנוגע לשימוש במכשירים ללא אישור ופיקוח.

במהלך הכינוס שנערך בבני ברק חולקה לנוכחים חוברת תקנות בה מפורטים סעיפים רבים כיצד יש לנהוג בנוגע לשימוש במחשבים, במכשירים הסלולארים ואפילו כלפי קריאת עיתונים.

בסעיף הסלולארי נכתב כי על החסידים להשתמש אך ורק במכשירים כשרים המאושרים על ידי ועדת הרבנים לענייני תקשורת וכי אין שום היתר להשתמש במכשירים הנקראים תומך כשר ותואם כשר.

לגבי השימוש במחשבים נכתב כי אין להחזיק מחשב נייח או נייד ללא שום הוראת היתר אפילו באופן ארעי וכל שכן בבית. אלו אשר מוכרחים להשתמש במחשבים יקבלו אישור מרב ויבצעו חסימה.

בנוסף חל איסור להשתמש בטאבלטים ללא אפשרות חסימה.

גם למי שניתן אישור להחזיק מחשב בבית אין לאפשר חיבור לאינטרנט או שימוש למשחקים צפייה בסרטים או קליפים וכדומה.

כמו כן על ההורים להשגיח על הילדים שלא ישתמשו במחשב ושלא יילכו לבלות במקומות שיש בהם מחשב.

בנוגע לשימוש בתיבת דואר אלקטרוני נקבע כי אין לפתוח חשבון אימייל אפילו אם אין לו מחשב פרטי ומי שקיבל אישור לכך אין לו להשתמש בו לקבלת חדשות ודברים בטלים.

האיסור להשתמש בסמארטפונים הינו גורף למעט אלו שקיבלו אישור מהוועד לצורך פרנסתם ואין להם להוציאו בפומבי או למוסרו למישהו אחר.

כמו כן קיים איסור להחזיק מכשירי צפייה שניתן לראות בהם מצגות או סרטים וכלי בילוי ומשחקים. גם לגבי כרטיסי חיוג לילדים ולבחורים יש להשתמש רק במאושרים לכך.

נגנים יש לנתק מחיבור לרדיו ולחוסמם כראוי וכן על ההורים לעקוב אחר השירים והניגונים משום שהנסיון הוכיח כי צעירים שמחזיקים כרטיסי זכרון של נגנים ומצלמות הגיעו למחוזות שלא שיערום אבותינו.

כמו כן מצלמות שיש בהם חיבור לווי פיי יש לחוסמם.

בנוגע לעיתונים נכתב כי "עיתונים, שבועונים, עלונים, היוצאים לאור ומחולקים בחינם לרוב, שאין רוח חכמים נוחה מהם, החובה להרחיקם מבתינו ומושבותינו".

גם בקוי הטלפון הביתיים יש להתקין חסימה מתכנים פסולים וכמו כן אין להתחבר לקבוצות לשם קבלת חדשות ועידכונים.

"השמירה על התקנות מהווה זכות להיות חבר בקהילה לצורך קבלת הילדים למוסדות החינוך ולשאר השירותים הקהילתיים של המוסדות", מבהירים בקהילה לחסידים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר