צפו בווידאו

מאבק עולמי נגד לימודי הליבה • סקירה מיוחדת

הצעת החוק של בנט ופרוש, על לימודי הליבה במוסדות חרדים, עלולה לעורר סערה. גם בעולם מתמודדים החרדים עם ניסיון לכפות לימודי ליבה • כתב "כיכר השבת" ישראל כהן בסקירה מיוחדת בערוץ 10 • צפו (חרדים)

(באדיבות ערוץ 10)

מושב הקיץ של הכנסת שייפתח היום (שני) צפוי להיות סוער זאת על רקע הרחבת הממשלה, כניסתו של איווט ליברמן לתפקיד שר הביטחון, התפטרותו של משה בוגי יעלון מהתפקיד ומהכנסת כמו גם המאמצים שנכשלו מול בוזי הרצוג.

העיתון 'ידיעות אחרונות' מדווח כי הצעת חוק שעלולה לגרום לסערה הינה הצעת החוק הממשלתית עליה סיכמו בימים האחרונים שר החינוך נפתלי בנט עם סגנו מאיר פרוש ממפלגת יהדות התורה שאמורה לשנות את החוק הפוגע בתקצוב מוסדות לימוד חרדיים שאינם מלמדים לימוד ליבה.

בעוד כאן בישראל נדמה כי החוק יגרום להרגעת הרוחות בציבור החרדי ויפיג את החשש מהתערבות של הממשלה בתכני הלימוד נדמה כי דווקא מעבר לים, גם בארה"ב וגם באירופה, בערים לונדון ואנטוורפן, מאיימת התערבות השלטונות ונסיונות הכפייה ללימודי ליבה לערער את עצמאות החינוך החרדי.

כתב "כיכר השבת" ישראל כהן התראיין לירון לונדון בתוכנית 'לונדון וקירשנבאום' בערוץ 10 והסביר בהרחבה על המאבקים מסביב לגלובוס בנושא השמירה על טוהר החינוך והחשש מפני כפייה שלטונית או משפטית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר