למרות היעדרות חלק מנציגי 'דגל התורה'

ההקצאות בבני ברק: 56 כיתות ל'דגל', 48 ל'אגודה' ו-40 לש"ס

עיריית בני ברק אישרה אמש הקצאת 15 מגרשים לת"תים בעיר, חלק מנציגי 'דגל התורה' נעדרו אך דווקא אנשי מרן הגר"ח קנייבסקי תמכו ומביעים סיפוק מכך ש'דגל' קיבלה הכי הרבה כיתות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רובינשטיין אצל הגר"ח (באדיבות המצלם)

בקרב בני ביתו ומקורביו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שורר סיפוק רב בעקבות ההצלחה באישור ההקצאות למוסדות המזוהים עם סיעת 'דגל התורה'.

אמש (ראשון) אישרו חברי מועצת עיריית בני-ברק את הצעתו של ראש העיר חנוך זייברט, להקצאת 15 מגרשים לתלמודי תורה באזורים שונים של העיר, זאת לאחר ששנים רבות היו עיכובים באישורי הקצאות, בשל אי הסכמות ואי הבנות בין הסיעות השונות במועצה.

את המהלך הובילו ראש העיר חנוך זייברט וסגנו הרב אברהם רובינשטיין מדגל התורה כאשר חלק מנציגי הסיעה הליטאית התנגדו או נעדרו מהדיון.

לדברי גורמים בסיעת דגל התורה המקומית קיבל הרב רובינשטיין את תמיכתו של מרן הגר"ח קנייבסקי לשיתוף הפעולה וכך הוציאו ראש העיר וממלא מקומו את התהליך המורכב אל הפועל כאשר נועצו בו בכל שלב.

בישיבת המועצה אושרה ההקצאה לתלמודי-תורה, ממגזרים שונים, ובהם פני מנחם, באר יהושע, זיו התורה, שערי ציון, עטרת שלמה, ויז'ניץ, יסוד העולם, נטע שעשועים, מקור ברוך-סערט ויז'ניץ, תורת יעקב, שתילי זיתים, סמינר תורני בית יעקב, תפארת נצח ילדי ב"ב.

מקורבי מרן הגר"ח מציינים כי מדובר בהישג למוסדות הליטאים שכן בסיכום הקצאת הכיתות עולה כי מוסדות המזוהים עם 'דגל התורה' זכו ב-56 כיתות, מוסדות המזוהים עם 'אגודת ישראל' קיבלו 48 כיתות ואילו מוסדות המזוהים עם ש"ס קיבלו 40 כיתות.

עם זאת בקולות 'דגל התורה' חל פיצול וכך לדוגמא חבר המועצה יעקב וירז'בינסקי מסיעת 'דגל התורה' הנמנה על שורות האופוזיציה התנגד להליך ההקצאות ובמקביל החברים האחרים מהסיעה הליטאית נעדרו מהישיבה.

יצוין כי בקרב סיעת ש"ס נרשמו אי אלו היעדרויות, כך למשל חבר המועצה גדליהו בן שמעון נעדר מההצבעה בהוראת הגאון רבי מסעוד בן שמעון והגאון רבי שלמה בן שמעון, כמו כן נציג המועצה החדש יהודה טוויל שהחליף את יגאל גואטה ונעדר גם הוא מההצבעה.

כזכור סביב נושא ההקצאות שרר ויכוח נוקב בין הסיעות ביהדות התורה החברות בקואליציה כאשר ב'דגל התורה' איימו גורמים בכירים אף לעתור בבית המשפט בהוראת גדולי ישראל נגד הליך ההקצאות אולם מתברר כי בסופו של דבר עמדתו הנחרצת של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי והוראתו לשתף פעולה צלחה כמובן.

חנוך זייברט, ראש העיר הבהיר בישיבת המועצה, כי מלבד אישור ההקצאות הנוכחיות, פועלת העירייה להקצאת שטחים נוספים למטרות אלו במתחם חברת פיג'ו ברחוב הרב כהנמן, החולש על שטח רחב היקף, ולאחרונה גם אושרה תכנית ביחס למקרקעין אלו, ששינתה את יעדם מתעשיה למגורים ולמוסדות ציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר