מושב הקיץ יוצא לדרך

ליברמן: "התפשרנו בנושאי דת ומדינה, אבל..."

בפתח ישיבת הסיעה אמר יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן כי הוא מתנצל על הדברים שאמר נגד נתניהו אך הבהיר כי לא יתפשר על תיקן הביטחון והרפורמה הפנסיונית. "המו"מ במבוי סתום" (חדשות)

ליברמן, היום (צילום: גיל יוחנן - ynet; וידאו: מתוך ynet)

לקראת פתיחת מושב הקיץ של הכנסת היום (שני) מתכנסות סיעות הבית בחדריהם בכנסת, ומתייחסים כצפוי לנושאי הרחבת הממשלה.

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן, תקף את האוצר על סירובם לתנאי הרפורמה הפנסיונית שלו. בפתח ישיבת הסערה אמר ליברמן כי "התפשרנו בנושאי דת ומדינה וחוק עונש מוות למחבלים, אבל בשני נושאים בסיסיים לא נתפשר: תיק הביטחון ורפורמה פנסיונית".

ליברמן טען כי הרפורמה הפנסיונית באה לעזור לשכבות הכי חלשות. "זה לכולם", טען וזאת בניגוד לטענה כי היא מיועדת לעולים מרוסיה בלבד. "לצערי, רובם עולים מחבר העמים. אני לא מבין את הניסיון להציג את זה כמשהו לעומתי בהשוואה לאחרים. אנחנו רוצים לתקן עיוותים ולא באים שיזרקו לנו עצמות".

"את ההצעות שקיבלנו ממשרד האוצר אנחנו לא יכולים לקבל", הבהיר ליברמן. "אני מצטער שהדברים מתנהלים ככה. ראש הממשלה ושר האוצר יודעים את הדרישות, הסכומים ומה הם הקריטריונים. הניסיון פתאום להפוך את היוצרות, להפוך את הגלגל, יוצרת תחושה לא טובה. המשא ומתן במבוי סתום ואנחנו מחכים להצעות אחרות".

ליברמן הפתיע כשהתנצל על דברים שאמר נגד ראש הממשלה נתניהו בתקופה האחרונה ואמר כי נאמרו על ידו דברים מיותרים. "אני מודה ומתוודה, בלהט הוויכוח הפוליטי נאמרים דברים מיותרים. לא הייתי צריך להגיד את זה ואני מתנצל על מה שאמרתי - גם אם לא נגיע להבנות במו"מ ואשאר באופוזיציה. הדברים היו מיותרים. אני לא מושלם".

בשלב זה, המו"מ עם ליברמן תקוע, הן מצד דרישת יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתל בנט לתקן את הליקויים בקבינט והן לאור המחלוקת עם שר האוצר משה כחלון שמקורביו אומרים כי "כחלון לא יהסס להיות שומר הסף האחרון של הממלכתיות והשוויוניות בישראל".

סיעת הבית היהודי שהתכנסה בכנסת אישרה פה אחד את הצעת בנט להתנות את ההסכמה לשינויים בהרכב הממשלה בתיקון ליקויי הקבינט בצוק איתן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר