מושב הקיץ יוצא לדרך

לפיד: "הייתי מגיש 'אי אמון' באופוזיציה; דחיתי הצעה מנתניהו"

יו"ר 'יש עתיד', חבר-הכנסת יאיר לפיד, אמר היום בפתח ישיבת הסיעה כי אילו היה יכול היה מגיש הצעת אי אמון באופוזיציה וסיפר כי קיבל הצעה מנתניהו להצטרף אך דחה אותו על הסף (פוליטי)

יאיר לפיד בישיבת הסיעה, בצהריים (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

לפיד נגד האופוזיציה: יו"ר 'יש עתיד', חבר-הכנסת יאיר לפיד, אמר היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה כי "אילו הייתי יכול הייתי מגיש במקביל הצעת אי אמון באופוזיציה על הדרך שבה דברים התנהלו".

"השבוע האחרון בחייה של מדינת ישראל גורם לזה שבאופן מפתיע אין לנו בעיה להגדיר מהי הבעיה המרכזית של המדינה", פתח לפיד. "הבעיה המרכזית של מדינת ישראל היא הפוליטיקה שלה. המערכת הפוליטית שלה על כל קלקוליה".

לפיד המשיך ואמר כי "יש פה הרי באמת גם מדינה נהדרת וגם צבא מופלא, לכל אחד מאיתנו יש פה כל בוקר אנשים יותר מדהימים ממה שיש בכל מקום אחר בעולם. בתוך כל זה יושבת מערכת פוליטית מושחתת, משחיתה ומכוערת שמקלקלת הכול. אנחנו צריכים לבחור מה אנחנו רוצים - אנחנו רוצים ישראל גדולה או שאנחנו רוצים פוליטיקה קטנה. זוהי הבחירה שעומדת בפני אזרחי ישראל".

"השבוע האחרון זה שבוע של ציניות מוחלטת ושל עיסוק רק בכיסאות", תקף לפיד. "אף אחד לא העמיד פנים אפילו שהוא מדבר על ערכים, שיש איזה ערכים עליהם הוא מוכן להיהרג ובשבילם הוא מוכן לעשות דברים. אנשים מקללים אחד את השני בחוץ ואז נכנסים לחדרים סגורים ומנהלים מו"מ כאילו זה משעשע אותם שהם מרמים את כולנו".

"השמאל לא יותר טוב מהימין", המשיך לפיד. "אנחנו היום מגישים הצעת אי אמון בממשלה. אילו הייתי יכול הייתי מגיש במקביל הצעת אי אמון באופוזיציה על הדרך שבה דברים התנהלו. הרי מה כל כך מסובך פשוט להגיד לא? ראש הממשלה פנה אלי לפני כמה חודשים והציע לי את אותה הצעה להיות שר החוץ ולקבל תיקים. אמרתי תודה רבה אני מכבד את אדוני, אני מכבד את ממשלתו והתשובה היא לא ואין על מה לדבר. למה? כי הבטחנו. לא מסובך לעמוד במה שאתה מבטיח".

לפיד הוסיף כי "נזכרתי השבוע בתשדיר של גן הילדים. בתשדיר של גן הילדים דווקא זה היה נכון, זה אכן גן ילדים חוץ מדבר אחד. באיזה גן ילדים בעולם מדברים כמו שדיברו בשבוע האחרון במערכת הפוליטית הישראלית. באיזה גן ילדים בעולם מקללים ומשמיצים ומכפישים ומשקרים ואומרים דבר אחד בחוץ ודבר אחר בפנים".

"אנחנו אוסרים על ילדינו לשקר, ואנחנו אוסרים על ילדינו לזלזל באחרים ואנחנו אוסרים על ילדינו לא לקיים הבטחות ולפוליטיקאים שלנו אנחנו מאשרים את זה שנה אחרי שנה, פעם אחרי פעם. למה? והכי גרוע זה שאנשים מתחילים להגיד לעצמם ככה זה. ככה זה מערכת פוליטית מי שלא מבין את זה, אז הוא לא מתאים להיות פוליטיקאי. לא ככה זה. בהחלט לא ככה זה. אנחנו צריכים לזכור יושר הוא כוח, ערכים הם עוצמה, חברות היא חוסן וככה בונים מדינה וככה מקיימים מדינה. ישראל תהיה גדולה אם ישראל תחשוב כמו גדולה", אמר לפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר