צפו בווידאו

"זרקנו רימונים לחלון": החשוד בטרור יהודי משחזר

לפני כחודש, שיחזר אחד החשודים בפרשת הטרור היהודי בבנימין בפני מצלמות את המעשים שתכננה החוליה לבצע. תיעוד מרגעי השחזור פורסם הערב לראשונה (חדשות)

(צילום: מתוך ynet)

לפני כחודש, שיחזר אחד החשודים בפרשת הטרור היהודי בבנימין בפני מצלמות את המעשים שתכננה החוליה לבצע. מתיעוד השחזור שמתפרסם הערב באתר ynet עולה כי חברי החוליה יידו רימונים לעבר בית פלסטיני במהלך פעולת "תג מחיר". בחקירתו סיפר העצור כי הרימונים היו בשטח היישוב נחליאל זמן רב קודם לכן והוא ידע היכן הם נמצאים.

כך זה נשמע בשחזור:

חוקר: כמה רימונים הבאתם איתכם?

נאשם: שניים.

חוקר: מי זרק את הרימונים?

נאשם: אני והוא.

חוקר: כל אחד זרק אחד?

נאשם: כן. זרקנו בחלון של הבית.

בחודש שעבר הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתבי אישום חמורים נגד השבעה, בהם שני קטינים וחייל, בחשד שביצעו לאורך תקופה ארוכה שורה של פעולות תג מחיר נגד פלסטינים באזור גוש טלמונים.

לפי כתב האישום, "השלכת הרימונים אירעה בזמן חקירת החשודים בהצתת הבית בדומא ביולי 2014 - שבו נרצחו בני משפחת דוואבשה. הנערים מנחליאל ביקשו "להעביר מסר" לגורמי הממשל בישראל, ולפיו מעצר החשודים בפרשת דומא לא יביא לסיכול פיגועי "תג מחיר".

לפיכך הם ביקשו לפגוע בערבים, וב-22 בדצבר 2015 הצטיידו בשני רימוני גז צה"לים, ספריי צבע וכפפות. בהמשך הגיעו לגבעה הסמוכה לנחליאל, המתינו שם עד רדת החשיכה, ותכננו את אופן ביצוע הפיגוע.

בסביבות 01:30, ולאחר שניקו את הרימונים מטביעת אצבע, השאירו את הטלפונים הניידים שלהם במקום, כיסו את פניהם ועטו כפפות, החלו הנאשמים לצעוד עד לפאתי הכפר ביתילו והגיעו לבית משפחה, שבו ישנו באותה העת בני זוג ובנם התינוק בן 9 חודשים. אחד הנערים ריסס על קיר הבית את הכתובת: "נקמה ד"ש עצורי ציון".

הנאשמים ניפצו חלון סמוך, השליכו את הרימונים לתוך הבית ונמלטו בריצה. כל זאת, טוענת הפרקליטות, ביודעם כי הבית מאויש. בעקבות השלכת הרימונים, החל להתפזר בבית גז מדמיע ובני הבית החלו לדמוע ולחוש חנק. בני הזוג נשאו את התינוק ונמלטו אל מחוץ לבית".

עורכי הדין עמיקם הדר וחדווה שפירא, שמייצגים את הקטין, מסרו בתגובה לאתר Ynet: "קיבלנו את חומר הראיות רק לפני מספר ימים לאחר תקלות רבות מצד המדינה בהעברת החומר. מרשנו הינו קטין ללא עבר. הוא נחקר בשב"כ במשך שבועות ללא ייצוג, וללא עין שמפקחת עליו. הוא נחקר במשך ימים רצופים כולל שישי ושבת.

"מעיון בחומר עולה כי אין ראיה אחת בתיק הקושרת את מרשנו לעבירות הנטענות. אין שום ראיה, לא ראיה ישירה ולא ראיה נסיבתית. כל שיש זו הודאה שהוצאה ממנו בכפייה לאחר הפעלת לחצים, כגון מניעת שינה והתנהלות שנאסרה על ידי רשויות המשפט ואסורה על פי חוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר