אליפות היסטורית

הפועל באר שבע: "זכינו באליפות בזכות הבטחת הרב בצרי"

מאה אלף איש חגגו אמש ברחובות באר שבע את הזכייה של הפועל באר שבע באליפות המדינה, אך רבים מהאוהדים זקפו את הזכייה באליפות דווקא לזכותו של המקובל הרב בנימין בצרי זצ"ל (מעניין)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הרב בצרי זצ"ל וחגיגות הפועל באר שבע (צילומים: מאיר אלפסי - כיכר השבת, דני מרון - פלאש 90)

מאה אלף איש הגיעו אמש (שני) לחגוג את האליפות ההיסטורית בכדורגל של הפועל באר שבע, אחרי 40 שנה, אך בין עשרות אלפי האוהדים היה ניתן לשמוע הרבה מהם שאומרים בקול ברור כי זכו באליפות בגלל שהקבוצה שמרה שבת, בזכות המקובל הגאון רבי בנימין בצרי זצ"ל.

הרב בצרי, שהיה מרבניה הבולטים של העיר באר שבע, היה מעודד את קבוצת הכדורגל העירונית לשמור את השבת. בכדי לקרב את השחקנים והאוהדים לדת, הרב היה מגיע ל'הרמת כוסית' השנתית ומברך אותם בברכת הצלחה.

באחת הפעמים הבטיח הגר"ב בצרי לשחקנים: "תשמרו שבת, אל תשחקו בשבת, ואני מבטיח לכם שתנצחו ואף תזכו באליפות המדינה", מה שהיה נראה אז, בגדר חלום בלבד.

כשהגר"ב בצרי כינס אלפים לאצטדיון המקומי בעיר, בעשרת ימי תשובה, הוא נאם והתייחס לקבוצה ואמר: "אמרתי לאלונה ברקת (בעלת הקבוצה. י"ט), אני הבטחתי, כל משחק לא בשבת - הצלחה, הצלחה בעז"ה".

צפו: הגר"ב בצרי מברך את הקבוצה

"תשמע", אומר דודו - אוהד הקבוצה: "זה פשוט הזוי, עונה שלימה לא שיחקנו בשבת, 30 משחקים ברצף לא הפסדנו, לפני שבוע וחצי היינו בטוחים שהאליפות שלנו, ואז מנהלת הליגה הכריחה אותנו לשחק שעה לפני צאת שבת, ונגד כל הסיכויים והפרשנים הפסדנו, כן - הפסדנו".

לדבריו: "החגיגות המתינו שבוע, והנה השבוע לא שיחקנו בשבת, משחק קשה, ו... בום - ניצחנו 3:1, והאליפות שלנו, זו ברכה של הרב הצדיק".

יצוין כי קפטן הקבוצה אליניב ברדה לבש חולצה במהלך מספר משחקים עליה נכתב: "הרב בצרי, תודה לך", עם תמונתו של הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר