מחלוקת הרוטציה בירושלים

ראשי 'דגל' התורה ו'אגודת ישראל' יתכנסו לדיון בסוגיה

בשעות הצהריים צפויים ראשי סיעות 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה', משה גפני, מאיר פרוש וחנוך זייברט, להתכנס לדון בסוגיית המחלוקת הפנימית בנוגע לקיום הרוטציה בעיריית ירושלים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פרוש וגפני (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

בשעות הצהריים (שלישי) צפויים ראשי סיעות 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' להתכנס לדון בסוגיית המחלוקת הפנימית בנוגע לקיום הרוטציה בעיריית ירושלים.

בפגישה צפויים להשתתף בין היתר יו''ר תנועת 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, סגן השר ויו"ר 'שלומי אמונים' מאיר פרוש ומזכ"ל 'אגודת ישראל' חנוך זייברט.

הפגישה אמורה היתה להתקיים בשבוע שעבר אולם נדחתה ברגע האחרון בשל "אילוצי לו"ז" של יו''ר תנועת 'דגל התורה' משה גפני כשלאחר מכן התברר כי בסוף השבוע הגיעו פרוש והרב דוד שפירא, נכדו ונאמן ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, להבנות עקרוניות בין 'שלומי אמונים' ל'דגל התורה' מה שאפשר פריצת דרך במגעים.

במהלך אותה פגישה נקבע אמנם שיתוף פעולה אסטרטגי ורוחבי בין פרוש ל'דגל התורה' אולם לא היתה התייחסות לסוגיית הרוטציה בירושלים שכאמור נשארה עדיין במחלוקת.

ב'אגודת ישראל' טוענים כי קיימו את חלקם בהסכם בכך שממלא מקום ראש העיר לשעבר יוסי דייטש התפטר מתפקידו לטובת נציג 'דגל' יצחק פינדרוס וכמו כן העביר את מקומו בוועדה לתיכנון ובנייה לנציג הסיעה הליטאית ישראל קלרמן.

אך מנגד ב'דגל התורה' דרשו את קיומו של סעיף נוסף בו נכתב כי נציג 'אגודת ישראל' יתפטר מחברותו במועצה לטובת נציג 'דגל התורה' משה גורא.

ב'אגודת ישראל' השיבו כי סעיף זה מותנה היה בכך שלא תרוץ רשימה חרדית נוספת שתגרע מקולות הציבור הליטאי מה שקרה לבסוף עם ריצתה של סיעת בני תורה המזוהה עם הפלג הירושלמי.

הוויכוח עלה לטונים צורמים וכעת ינסו קודקודי הסיעות לפתור את המשבר אם כי ההערכה הינה ש'אגודת ישראל' לא תסכים לוותר על חברותה במועצת העיר וככל הנראה הדברים יעברו לבסוף להכרעתם של גדולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר