"לצעוק לא! לרוץ לספר להורים"

כך תלמידות "בית יעקב" לומדות להתגונן מפני תקיפות חמורות

בלא מעט בתי ספר חרדיים מופעלת תוכנית "מוגנות" בה לומדות הילדות כיצד להישמר ולהתגונן מפני תקיפות והטרדות בידי אנשים זרים • "כיכר השבת" עם עיקרי הכללים שניתנו לבנות (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
תלמידות. אילוסטרציה, למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

בשנים האחרונות מופעלת במספר ערים תוכנית "מוגנות", שנועדה לחשוף בצורה מבוקרת את התלמידות לנושאי ההטרדות מצד אנשים זרים והסכנה שבדבר.

בין הערים בהן מופעלת התוכנית ניתן למנות את הערים החרדיות מודיעין עילית, אלעד וכן בעיר ירושלים.

לידי "כיכר השבת" הגיע מכתב שקבלו הורים לילדה בכיתה א' במודיעין עילית מטען מנהלת בית הספר ובו פירוט המידע על התוכנית וכן עיקרי הכללים שהבת למדה שיסייעו לה להישמר ולהתגונן.

"בתכם השתתפה היום בפעילות בנושא 'כיצד לשמור על עצמינו' מטעם פרוייקט 'מוגנות' המופעל על -ידי עיריית מודיעין עילית בשיתוף בית הספר", נכתב במכתב, "בפעילות זו למדה ביתכם כללי בטיחות, קבלה כלים למוגנות אישית מפני זרים וכן עידוד לשתף את ההורים בסודות טובים ולא טובים".

בהמשך מפורטים "החשובים והעיקריים בכללים", כדלהלן: "1. לא ללכת לשום מקום בלי רשות של אבא ואמא. 2. לא להיות לבד עם אף אחד (תשומת לב מיוחדת למקומות מועדים: כקומת מחסנים, סמטאות ושבילים, וכן לשים לב לאיזה בית הבת נכנסת, גם בשמרטף...).

המכתב להורים

"3. הזכות לשמור על המרחב האישי. הזכות להגיד 'לא' ולסמוך על הרגשות האישיים של מתאים ולא מתאים. 4. דרך פעולה: לצעוק לא! לרוץ לספר להורים".

במכתב מודגש כי "התוכנית נבדקה על ידי המרא דאתרא הרב קסלר שליט"א המברך על חשיבותה ותועלתה של תוכנית זו". על המכתב חתומה מנהלת בית הספר.

כזכור לפני מספר חודשים חשף "כיכר השבת" כינוס סגור שהתקיים בהשתתפות רבנים בכירים נציגי רשויות החוק והמשטרה לצד ראשי ערים חרדיות לדון בהתמודדות עם התופעה הפושה לצערינו גם במגזר החרדי של מקרי התעללות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר