עוד רב מסתבך? הוגש כתב אישום נגד הרב יהודה וולפא, הרב הראשי של ראשון לציון

כתב אישום הוגש נגד הרב יהודה דוד וולפא, רבה הראשי של העיר ראשון לציון, בגין הטרדת עד באמצעים שונים - כולל הפסקת חתימה על תעודות כשרות שהנפיק לעד (חדשות, חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: אבי מועלם - ynet)

רב העיר ראשון לציון הרב דוד וולפא ועורך דינו מואשמים בהטרדת עד. כך מפרסם היום אתר ynet. העד שהטרידו השניים עובד כמשגיח כשרות במועצה הדתית שתחת אחריותו של רבבעיר הרב וולפא.

לפני כמה שנים הגיש העד, המפקח נתנאל ברזילי, תלונה במשטרה מאחר ולטענתו הרב ביצע עבירות פליליות. על פי כתב האישום הרב עיכב חתימה על תעודות כשרות שהנפיק, עד שיאות לבטל את התלונה שהגיש.

על פי כתב האישום, שבגינו צפויים להגיע בכירי מוסדות הדת בעיר לבית המשפט השלום בעיר, הפרשה החלה ב-2009. אז הגיש ברזילי תלונה למשטרה בגין חשד לעבירות פליליות שביצע הרב במסגרת תפקידו.

שנתיים לאחר מכן נחקר הרב וולפא בעניין, ושכר את שירותיו של עו"ד יוסי פאר. לפי כתב האישום, החל מתחילת מועד החקירה, הרב הראשי הפלה לרעה את מפקח הכשרות ביחס לשאר המפקחים על ידי שלא הסכים לחתום על תעודות כשרות שיצאו תחת ידו, בטענה שאין לו אמון בו.

באישום מצוין כי סנגורו של הרב ביקש לסיים את הסכסוך, והציע באמצעות אדם אחר כי המפקח יכתוב מכתב "סליחה" שיועבר למשטרה, בו יצהיר כי "הידיעות אשר הועדו נגד הרב וולפא במשטרת ישראל נבעו מטעות וכבר בחקירה הוכח שאינן נכונות. אני מתנצל ומבקש את סליחתו של הרב". עוד אמר הסנגור כי חתימה על מסמך זה "תקרב את המשיח בעשר שנים".

בסופו של דבר התיק המקורי נגד הרב וולפא לא הבשיל לכדי אישום, אולם הוא נאשם בעקבות הפנייה לעד האמור. הוא ועורך דינו שפעלו יחדיו שוכרים כעת את שירותיו של עו"ד ניר יסלביץ, וזה מכחיש בשמם את החשדות: "47 שנים הרב פועל לטובת תושבי העיר מתוך מקום של חרדת קודש. הרב לא ייתן לגורמים זרים לעשות שימוש פסול בהליך משפטי על מנת להניאו מלבצע את תפקידו".

לגבי האישום נגד פאר אומר עוד יסלביץ' בתגובה: "מרשי פעל במסירות ובמקצועיות ובהגינות לטובת הרב כפי שמצופה מעורך דין במדינתנו. צר לי שהוגש נגד מרשי כתב אישום מיותר והנני בטוח שצדקתו תוכח בבית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר