תיעוד מיוחד

אחרי 5 שעות: הושגה שליטה על שריפת הענק באזור ירושלים

עשרות צוותי כיבוי בסיוע של 11 מטוסים פעלו במשך שעות בכדי להשתלט על האש שבערה משעות הבוקר בירושלים וגרמה לפינויים של עשרות תושבים בשכונות שונות בעיר ובסביבותיה. צפו (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר שעות - הושגה שליטה על הלהבות: גל שריפות משמעותי באזור ירושלים מציף מאז שעות הבוקר המאוחרות את העיר בעשן, וגרם לפינויים של תושבים מעשרות דירות בשלוש שכונות ברחבי העיר ובסמוך לה. מוקדי האש העיקריים היו באזור עמק הארזים - סמוך למבשרת ציון ושכונת רמות. מוקדים נוספים בהם פעלו כוחות הכיבוי היו בשכונות גילה ורוממה וסמוך לאבו גוש. גם בצפון ובדרום הארץ פעלו צוותי כיבוי בשריפות רבות.

מאמצי הכיבוי ברמות (צילום: אברהם פינחס גרינברגר, המייל האדום)

מטוסי הכיבוי ברמות (צילום: שמחה חיימוב, המייל האדום)

"תצילו את הבית שלי". רמות, היום (צילום: "מדברים תקשורת")

פינוי התושבים ברמות (צילום: מוקד 443)

(צילום: כיכר השבת)

הרוחות החזקות גרמו להתפשטות האש בעמק הארזים, והיא הגיעה סמוך לבתי מגורים בשכונת רמות. עשרות דירות במקום פונו מיושביהם וכ-50 צוותי כיבוי בסיוע של מטוסי כיבוי ומכליות מים מנסים לגבור על הלהבות במשך שעות. בעקבות עוצמת האש והנקודות השונות בהן היא פרצה, תחנת כיבוי האש בירושלים הוציאה אף בקשה לסיוע ממחוזות נוספים.

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בין היתר פונו בתים בשכונת רמות, ברוממה ובמבשרת ציון. "המתגוררים באזור המשעולים מתבקשים לפנות את הבתים מחשש התקרבות האש. נא להתפנות מהמקום בצורה זהירה ולנעול דלתות וחלונות. נא לוודא שלא נשארים שכנים או מבוגרים וילדים במקום. תושבים אשר יכולים לסייע למערך החירום מתבקשים להגיע למִנהל ברחוב רקנטי 6" נכתב בהודעה שנשלחה לתושבי רמות.

(צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
(צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
(צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

בקרן הקיימת לישראל טענו כי השריפות נגרמו כתוצאה ממדורות ל"ג בעומר שהודלקו אתמול, כנהוג. עם זאת, עד כה לא התקבל לכך אישור ממכבי האש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר