סכנה - סלולר

עכשיו זה מדעי: קרינה סלולרית גורמת לסרטן

במשך שנים טענו חברות הסלולר כי אי אפשר לקשר בין שימוש בטלפונים ניידיים לסרטן. השבוע מתפרסמות תוצאות מחקר מקיף שמגלה: שימוש בטלפונים סלולריים מסכן את חייכם (בריאות)

טלפון סלולרי. מחקר קובע כי הוא מסכן חיים (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

מחקר חדש של התוכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה (NTP), גוף של משרד הבריאות האמריקאי, מוכיח כעת את מה שטוענים רופאים וחוקרים כבר שנים - אולם לא הצליחו עד כה לאשש את טענתם: יש קשר וודאי בין קרינה סלולרית למחלת הסרטן.

בעקבות המחקר המקיף, יהיה ניתן מעתה להגדיר את קרינת גלי הרדיו של הטלפונים הסלולריים כ"מסרטנת", בניגוד להגדרה פושרת בהרבה שהייתה עד כה - ״עשויה לגרום לסרטן״.

מדובר במחקר שנמשך שנתיים, במסגרתו נחשפו עכברושים לתדרים של GSM ו-CDMA – שני התקנים הנפוצים לתקשורת סלולרית. תוצאות המחקר הוכיחו חד משמעית כי ככל שהקרינה עלתה, כך גם עלתה תדירות הופעת הסרטן בקרב העכברושים.

עורכי המחקר הדגישו את חשיבותו בכך שהשימוש בטלפון הסלולרי הפך לסטנדרט, וכי הוא נמצא בשימוש יומיומי - גם בקרב ילדים קטנים. ״גם עלייה קטנה בהופעת מחלות כתוצאה מהחשיפה לקרינה הסלולרית, עלולה להשליך על בריאות הציבור״, נאמר בהודעה שפרסמו.

מהמחקר עולה כי העכברושים לקו בעיקר בשני סוגים קטלניים של סרטן - גידולים ממאירים במוח וגידול נדיר מאוד מסוג מליגננט שוואנומה המופיע בלב. הנתונים הללו מאשרים תוצאות של מחקר דומה שנערך בשנים עברו.

יש לציין כי בעבר טענו חברות הסלולר בתוקף כי לא ניתן לקשר בין מחלת הסרטן לקרינה הסלולרית, אולם עם פרסום המחקר טענתם הופרכה.

עם זאת, דובר מטעם מכון הבריאות הלאומי בארה"ב (NIH) הזכיר מחקרים דומים שלא הוכיחו קשר משמעותי מספיק בין פיתוח סרטן ושימוש בטלפון סלולרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר