חשיפת "כיכר השבת"

הרב ברלנד: "החלטתי לחזור לארץ, אהיה עצור כמה ימים"

מנהיג קהילת "שובו בנים", הרב אליעזר ברלנד שיחזור לישראל לאחר תקופת נדודים ארוכה בחו"ל, מבהיר בשיחה עם חסידיו: "החלטתי לחתום על הסכם ההסגרה כבר בראש-חודש ניסן" (חרדים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

הרב אליעזר ברלנד, שחתם על הסכם הסגרה לישראל מבהיר היום כי הוא עשה זאת מרצונו הטוב, וכי ההחלטה על-כך התקבלה כבר בראש חודש ניסן.

בשיחה מתוך הכלא אמר הרב לחסידיו: "ההחלטה התקבלה כבר בראש-חודש ניסן ועכשיו יצאנו לדרך".

חשיפת "כיכר השבת": "מגעים שהרב ברלנד ינחת בארץ בתוך שבוע"

לדבריו: "הגעתי לרב גרוסמן כי יש לו את הקשרים הכי טובים עם הפרקליטות והמשטרה. הוא עובד במסירות נפש ופועל כדי שלא אהיה עצור יותר מכמה ימים. עוד תראו נסים ונפלאות".

הרב ברלנד ביקש "להפסיק לדבר על הרב גרוסמן", והדגיש: "הכל עלילות".

כמו כן, הרב שיגר מכתב לחסידיו ובו התייחס שוב לנושא וכתב ביו היתר: "מחודש ניסן החלטתי לחזור לארץ. זו דעתי הבלעדית, להתאחד כל הקהילות". ושוב חזר על בקשתו שלא לדבר על הרב גרוסמן.

כפי שנחשף אמש (חמישי) לראשונה ב"כיכר השבת", גורם המקורב מאוד לרב ברלנד, ונמצא עמו בקשר מידי יום אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי בימים אלו מתקיימים מגעים מתקדמים להגעת הרב ברלנד לישראל בהסכמה. "יתכן מאוד שנראה את הרב ברלנד נוחת בישראל בתך שבוע מהיום".

כאמור, המגעים - ככל הנראה - הבשילו להסגרת הרב בפועל כבר בשבוע הבא. הרב חתם על הסכם הסגרה, כאשר מי שתיווך בין 'שובו בנים' למשטרת ישראל היה רבה של מגדל העמק הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן ששוהה ביוהנסבורג, בכל השבוע האחרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר