הקרב בממשלה

בנט לא מוותר: לא תיקים ולא ג'ובים - דורשים את חיי החיילים

נפתלי בנט ממשיך להתעקש על דרישותיו לשינוי בקבינט ומאיים כי סיעתו תצביע נגד מינוי ליברמן, מה שגורר איום מהליכוד לפיטוריו. בנט: "נלחמים כאן על חיי חיילי צה"ל ואזרחי ישראל" (חדשות)

מתעקש. נפתלי בנט (צילום: Miriam Alster /Flash90)

לא לוקח צעד לאחור: יו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך נפתלי בנט, הודיע לחברי סיעתו כי הוא לא מתכוון לסגת מדרישותיו באשר לשינויים בקבינט, וכי אם השינויים הללו לא יתקבלו חבר הסיעה יצביעו נגד מינויו של יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן לתפקיד שר הביטחון.

דרישותיו של בנט ממשיכות לייצר מתח בקואליציה ועדיין לא ברור מתי יובא מינויו של ליברמן לאישור הממשלה והכנסת, זאת לאור ההתנגדות הצפויה של חברי 'הבית היהודי' במידה והמינוי יובא להצבעה בטרם יתקבלו דרישותיו של בנט. בליכוד מבהירים כי הצבעה נגד מינויו של ליברמן תביא לפיטורים מיידיים של שרי הבית היהודי.

ביום שישי הציע ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ועדה שתבדוק את הסוגיות הדורשות טיפול בקבינט אך בנט מיהר לדחות את ההצעה ואמר כי מדובר ב"ספין".

ישיבת הממשלה השבועית המתכנסת מדי יום ראשון - בוטלה והיום אמורה להתקיים ישיבת קבינט שייתכן ותביא לפתרון למשבר.

"חיי אדם חשובים מתיקים בממשלה", כתב בנט הלילה בדף הפייסבוק שלו בו ניסה להסביר את פשר התעקשותו. "עזבתי את ההייטק ובאתי לפוליטיקה אחרי שראיתי כמפקד במלחמת לבנון השנייה מה קורה כאשר קברניטי המדינה שולחים חיילים לקרב, מבלי להבין מה הם עושים. לא הייתי צריך לא עבודה ולא כסף. לא תפקיד ולא ג'וב. נשבעתי לעצמי שלא אתן למה שראיתי לקרות שוב".

בנט ממשיך וכותב כי "דרישתנו היא פשוטה ודרמטית: שהמפקד של הרמטכ"ל וצה"ל, כלומר הקבינט הבטחוני, הגוף שמקבל החלטות הרות גורל של חיים ומוות, יפסיק להיות עיוור. והוא כרגע עיוור מתוך החלטה.

"אנו דורשים שחברי הקבינט יעברו הכשרה. שיקבלו חומר לפני דיונים. שירדו לשטח לראות במו עיניהם. שיקבלו תמונה מלאה, לא מצונזרת, של כלל החזיתות. שיהיה לנו מזכיר שיגיע אלינו פעם-פעמיים בשבוע ויעדכן אותנו בכל מה שצריך".

"לצערי, כיום זה לא קורה", אומר בנט. "חברי הקבינט ממודרים ממידע חיוני באופן עקבי. כך למשל, בשנתיים שקדמו ל"צוק איתן" חברי הקבינט לא עודכנו שיש בכלל מנהרות טרור החודרות לישראל (!), לא ידעו על תכניות האויב, ולכן ברגע האמת "צוק איתן" התנהל באיחור רב ובמשך 51 (!) יום, במקום שבוע. מבצע מהיר, נחוש וקצר היה עשוי לחסוך בחיי אדם.

"את המידע הייתי צריך להביא בעצמי מירידה לשטח ושיחות עם מפקדים. המצב הזה היה יכול להיגמר בפיגוע אסטרטגי נוראי בדרום".

"כך גם במלחמת לבנון השנייה", טוען בנט. "גם שם הקבינט לא עודכן מה קורה, אך נדרש לקבל החלטות, כמו לשלוח חיילים לפעולת ה48 האחרונות, שהתבררה כמיותרת".

"חברות וחברים", כותב בנט לסיום. "אנו נלחמים כאן על חיי חיילי צה"ל ואזרחי ישראל. אין מטרה מקודשת מזו. במשך כבר שנתיים וחצי אני פונה לראש הממשלה בעניין בשקט מוחלט. כלום. שום התקדמות. גם ביום ראשון האחרון פניתי אליו בשקט. גם ביום שני. כלום".

"כפי שאסור לכסות עיני נהג אוטובוס, כך אסור לכסות עיני קבינט. שניהם מסכנים חיי אדם. על כן דרישתנו עומדת בעינה. אני רוצה לשמור על כבודו של ראש הממשלה, כל עוד נתקן כבר את הקבינט. לא תיקים, לא ג'ובים, לא תקציבים. חיי החיילים שלנו. לחיי אדם אין מחיר. אני לא מסוגל לוותר יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר