דרוש מנוע

מכונת ההצפנה הנאצית נמכרה ברשת ב-50 ש"ח

אחת ממכונות ההצפנה ששימשו את הכוחות הנאציים - ולמעשה שימשו את הצורר אדולף היטלר ימ"ש להעביר פקודות לבכירי צבא ה"וורמאכט" הנאצי - נמכרה בימים האחרונים בבריטניה בסכום פעוט של 10 לירות סטרלינג

(צילום: מתוך איביי)

אחת ממכונות ההצפנה ששימשו את הכוחות הנאציים - ולמעשה שימשו את הצורר אדולף היטלר ימ"ש להעביר פקודות לבכירי צבא ה"וורמאכט" הנאצי - נמכרה בימים האחרונים בבריטניה בסכום פעוט של 10 לירות סטרלינג (מעט יותר מ-50 שקלים). מי שרכש את מכונת ההצפנה הוא ג'ון ווטר, מתנדב במוזיאון הלאומי למחשוב בבריטניה.

ווטר סיפר כי חוקרים במוזיאון הלאומי נתקלו בפרסום באינטרנט שמציע למכירה את המכשיר ההסיטורי דרך אתר איביי, כשהוא מוצע למכירה כ"מכשיר מברקים" תמורת 9.5 פאונד, החוקרים 'חשדו' מיד כי לא מדובר במכונת מברקים אלא במכונת לורנץ ששימשה את הצבא הנאצי.

על מנת לבדוק את המכשיר נשלח ווטר לעיירה סאות'נד בדרום מזרח אנגליה, שם מצא את המכונה על הרצפה במחסן כשהיא מכוסה בזבל. ווטר מספר כי הודה לאישה שהציעה את המכונה למכירה, שאל אותה מהו המחיר הנדרש עבור המכשיר ההיסטורי ונענה שהוא נמכר תמורת 9.5 לירות, "נתתי לה 10 לירות ואמרתי לה לשמור את העודף" הוא מספר.

כעת מחפש המוזיאון מנוע למכשיר שהגיע ללא החלק הקריטי, במוזיאון מספרים כי המנוע נראה כמו מנוע חשמלי במעטפת שחורה עם שני פירים מכל צד, שמזיז את ההילוכים של מכונת הלורנץ".

אנדי קלארק ממוזיאון המחשוב הלאומי באנגליה, אמר כי "המכונה גדולה בהרבה ממכונת האניגמה הניידת המפורסמת. כולם יודעים על האניגמה, אבל במכונת הלורנץ נעשה שימוש לתקשורת אסטרטגית. לכן היא הרבה יותר מסובכת ממכונת האניגמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר