פעילי 'דגל' לראש העיר: "אלפר - הנציג היחיד"

ראשי ופעילי סניף דגל התורה בחיפה מנסים לשים סוף ל"ספינים" שניסו להפריח לדבריהם גורמים שונים בדבר החלפתו של מיכי אלפר לטובת מועמד אחר. "לא חל כל שינוי בעמדתנו", הבהירו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אלפר עם יהב (כיכר השבת)

חברי המועצה נגד ראש העיר: במכתב שנשלח הערב לראש עיריית חיפה יונה יהב על ידי ראשי ופעילי סניף דגל התורה בעיר, הם מנסים לשים סוף ל"ספינים" שניסו להפריח לדבריהם גורמים שונים בדבר החלפתו של מיכי אלפר לטובת מועמד אחר, שאולי "יתאים" יותר לאג'נדה של ראש העיר. המכתב גם מצביע ברמז על האשמים בהתססה: "גורמים הפועלים מתוך אינטרס מובהק".

המכתב מגיע על רקע מספר אסיפות שונות של פעילי דגל התורה נערכו לאחרונה, בהם הביעו הפעילים תמיכה בפעילותו של אלפר. הפעילים מספרים על תחושת התקוממות ותחושות זעם רב מהמצב הקיים, וכי כעת הוחלט לפנות לראש העיר בהבהרה ברורה כשהחותמים מקווים כי מכתב זה ישים קץ לעמימות שלובתה בידי הגורמים השונים ולסערת הרוחות והכעס בקרב התושבים.

במכתב, החתום על ידי ראשי ונציגי סניף דגל התורה בחיפה, נכתב: " הרינו להבהיר את הברור מאליו, נציגנו היחיד למועצת העיר ולסגנות ראש העיר הינו הרב מיכאל אלפר הי"ו, לא חל כל שינוי בעמדתנו זו. לא ניתן לגורמים הפועלים מתוך אינטרס מובהק להציף שמועות וכביכול הלכי רוח בעניין, בניגוד מוחלט לרצוננו ולטובתם של תושבי העיר חיפה, ותוך פגיעה במרקם היחסים בינך לציבור החרדי".

עוד נאמר במכתב כי "אנו מגבים את הרב אלפר באופן מלא, ורואים בו יחד עם כל בוחרי שס"ג ייצוג ראוי ומכובד. הוא מקיים את תפקידו במסירות ומשקף בפניך נאמנה את עמדתנו ואת צרכי הציבור ואת תחושותיו, הן במסגרת פעילותו בעירייה והן במסגרת עזרתו לכלל ולפרט. לפיכך אנו רואים בו נציג מוערך ושלוחנו למועצת העיר ולתפקידיה הנגזרים ישירות מההסכם הקואליציוני.

אנו בטוחים שעיריית חיפה ותושביה יתברכו בסגן מוכשר ומסור הבקיא היטב בעשייה המוניציפאלית, ופועל בה באחריות כלל עירונית.

נדגיש: אין המדובר בנושא אישי ופרסונאלי כלל. ההסכם החתום מול דגל התורה בפרט והציבור החרדי בכלל - הוא הרלוונטי למכתב זה, והוא אשר מעניק לדגל התורה ולנציגה – כאמור, הרב אלפר - את תפקיד סגן ראש העיר. לא יועמד מטעמנו נציג אחר ואיננו רואים כל צורך בכך לאור עשייתו הברוכה והתמסרותו הגדולה לתושבי העיר.

עמדה זו הינה על דעת כלל הקהילה החרדית ובראשם רבני הקהילה שליט"א, שהרב אלפר מייצג נאמנה את השקפתם באופן תדיר".

במכתב רומזים הנציגים החרדים לבחישה בענייניה הפנימיים של דגל התורה "לא למותר לציין, כי תמוה היאך יעלה על הדעת שגורם חיצוני רשאי לנסות להכתיב את זהותו של נציג הציבור החרדי שנבחר בהליך בחירות תקין, מה גם שנציגנו זה אמור לייצג את הציבור מולו. מקומם לשמוע על ניסיונות ההתערבות בעניין".

מספר 2 ברשימה, אריה זיסמן, ששמו שימש אף את יוצרי הספינים של הגורמים השונים כמועמד החילופי וחתימתו מתנוססת על המכתב, הודיע היום כי "נציג דגל התורה בחיפה ומועמדה לסגן ראש העיר הוא מיכי אלפר. לילה לפני הבחירות, ערכתי את העיתון (יתד נאמן, י.כ.) והתקשרתי לברר סופית, כדי לכתוב את החלטת דגל התורה חיפה בעניין הבחירות לראשות העיר. אלפר הודיע לי חד משמעית שהוחלט לבחור ביהב לראשות העיר ואכן כך נכתב בעיתון שחור על גבי לבן. כל פירוש אחר לדברים נועד לתקוע טריז ביניהם".

זיסמן מוסיף כי "לצערי, גורמים שונים מנסים לסכסך מתוך אינטרסים צרים ומגמתיים. כמי שהוצב בבחירות כמספר 2 בדגל התורה חיפה, הנני מעניק גיבוי מלא לאלפר ומדגיש שרק הוא מועמד דגל התורה לתפקיד סגן ראש העיר".
מנחם קפלן, יו"ר דגל התורה בעיר אומר ל"כיכר השבת" כי "תמיכתנו נתונה למיכי ללא סייג. מדובר בנציג ציבור נדיר באיכותו שחיפה התברכה בו, ואנו בטוחים שעיריית חיפה תזכה לסגן ראש עיר יוצא מן הכלל. אנו סמוכים ובטוחים שראש העיר ישלב ידיים עם הציבור החרדי עם בוא המינוי החדש לתועלת כולם."

"חיפה עיר עם קהילה חרדית קיימת ומתפתחת", מחדד קפלן "מטבע הדברים, הצרכים העירוניים לא מעטים. נציג שדואג לסל הדרישות הבסיסי של הציבור תוך שיתוף פעולה והבנה מוניציפאלית מעמיקה הוא מה שכולנו זקוקים לו כעת, ומיכי הוא האיש הנכון במקום הנכון. הוא זוכה לתמיכתם המלאה של הרבנים ולהערכה עמוקה בקרב כלל הקהילות החרדיות בחיפה".

הרב יגאל מאור, מנהל רשת גנים בעיר, חבר סניף דגה"ת ומחותמי המכתב, אומר ל"כיכר השבת" כי "בחרנו בנציג, בהגשת הרשימות ובקלפי. זוהי דמוקרטיה, ועמדתנו לא השתנתה כהוא זה משעת הגשת הרשימות. ישנו הסכם ברור וחתום והפרתו הינה פגיעה אישית בבוחרי דגל התורה הרבים. אנו קוראים לראש העיר לכבד את ההסכם במלואו ולהפסיק להאזין לגורמים מחרחרי ריב. פנינו לשיתוף פעולה ולדף חדש".

שכנא מונק, מנהל כולל בעיר וחבר סניף דגה"ת החתום על המכתב אומר ל"כיכר השבת": "הדבר היחיד שהשתנה אולי מאז הגשת הרשימות הוא שהתמיכה שלנו במיכי אלפר התחזקה והתעצמה פי כמה, מתוך שנוכחנו לראות את התמסרותו הרבה לצרכי העיר. ההדרה של יהב כלפיו היא לא אישית, מבחינתנו זו הדרה של הציבור החרדי, נציגיו וזכויותיו ממועצת העירייה. אין לכך אח ורע. אין לנו ולו צד קטן ביותר להחליף את הנציגות הקיימת. יידע ראש העיר שזהו הנציג הנבחר והנתמך על ידינו, ושהגיע הזמן לשתף פעולה במקום להדיר ולדחוק".

משה בארי, חבר סניף דגה"ת ומחותמי המכתב אומר כי "ישנם גורמים שניסו לגרום לראש העיר להאמין כי יוכל לקבוע את זהות הנציג שאיתו נוח לו לעבוד. המכתב בא לומר את העובדה הפשוטה: מיכי מייצג אותנו, ורק הוא. זכינו לנציג ציבור מוכשר וראוי בכל פרמטר, וההכפשות שספג הינם שקריות ושלא במקומם. ראש העיר יופתע לגלות את איכויותיו של הסגן החדש. אנו מקווים שלא נידרש לצעדי מחאה נוספים".

יעקב ויזל, חבר סניף דגל התורה ומחותמי המכתב אמר כי "העשייה של מיכי לא זקוקה להוכחות, וחבל שאנו נזקקים להבהרה המבישה הזו. יש לנו נציג שעושה לילות כימים למען הציבור, ואנו עומדים מאחוריו בכל עניין. דגל התורה בחיפה מלוכדת במלואה סביב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר