רבנים בחב"ד נגד הסכמים עם צה"ל

"אנשים 'ממחננו' משכנעים תמימים לצאת מהישיבה לצבא"

הסערה בחב"ד סביב ביטול 'מעמד בן ישיבה' לתמימים הנוסעים ב'קבוצה' לניו יורק, לא נרגעת. רבנים נוספים מצטרפים לעמדה נגד המגעים להסדר מחשש שחלק מהבחורים יתפתו להתגייס (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הסערה בחב"ד סביב ביטול מעמד בן ישיבה וחובת הגיוס לצבא של תלמידי הישיבות הנוסעים ל'קבוצה' ללמוד בבית המדרש של הרבי הסמוך לבניין 770, מרכז חסידות חב"ד העולמי, בניו יורק - עולה מדרגה.

כעת, רבנים נוספים מצטרפים לעמדתו של הגרמי"ל לנדא, רב העיר בני ברק, וקובעים כי מדובר בבעיה חמורה. וכי אסור לשתף פעולה עם המגעים להסכמים עם הצבא.

בחסידות חב"ד יש בזמן האחרון מתח רב עקב קבלת צווי גיוס לשלש מאות בחורי ישיבות חב"ד שנסעו לשנת לימודים בניו יורק בבית מדרשו של הרבי מליובאוויטש, חלק גדול מאותם בחורים חתמו על מסמך המסיר מהם את התואר 'בן ישיבה' על מנת לקבל אשרת נסיעה לחו"ל משלטונות הצבא.

למפרע, התברר כי בכך בוטל מהם מעמד בן ישיבה וחלה עליהם חובת גיוס. ראשי ישיבות ועסקנים נכנסו לסוגייה ופועלים בניסיון להסדיר את העניין.

בשבוע שעבר פרסם "כיכר השבת" מכתב פנימי של הגאון הרב משה יהודה לייב לנדא הממוען באופן אישי להורי התלמידים, ובו הוא מוחה על אותם אנשים לא אחראים שהחתימו את אותם תלמידים על מסמך זה המסיר 'מעמד בן ישיבה' וכותב כי "הם משחקים באש ונלחמים נגד רבותינו נשיאינו, על הבחורים לדעת שדעת הרבי בנושא הזה היא ברורה שלא משתמעת לשני פנים, אסור לבחור ישיבה ללכת לצבא, והבחורים צריכים לעשות הכל כדי לא להתגייס".

מכתב רבני חב"ד

אחרי מכתבו החריף יצאו אמש רבני קהילות רשמיים בחב"ד לחזק את דברי הגרמי"ל לנדא, ופוסקים לבחורי חב"ד לא להתגייס לצבא בשום פנים ואופן ולא ללכת שולל אחרי כל מיני תוכניות גיוס למיניהם.

תחת הכותרת "גילוי דעת", הם כותבים כי "הנה בזמן שחושך יכסה ארץ, נהייתה לאחרונה תופעה חדשה בקרב תלמידי התמימים בוגרי ה'קבוצה' שמיד אחרי ה'קבוצה' מתגייסים לצבא, דבר שלא היה אף פעם בקרב אנ"ש ואוי לנו שכך עלתה בימינו, וגם שמענו שרח"ל ישנם אנשים 'ממחננו' שמסתובבים בקרב התמימים ומשכנעים אותם לעזוב את הלימוד ולצאת מהישיבה לצבא".

הרבנים מצטטים את הרבי בנושא וכותבים: "לכן אנו מוחים ע"כ! כדברי הרבי למחות נגד גזרת הגיוס (שיחות קודש תשכ"ח ח"א עמ' 512). ופונים בזאת לר"מים ולמשפיעים ולכל מי שידו בזאת, לעורר ולחזק את תלמידי התמימים שימשיכו בלימוד התורה הק' ולא ללכת שולל אחרי כל מיני הסכמים שונים ומשונים המבטלים מעמד בן ישיבה, והעיקר להיות כפי דעתו הקדושה של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו. ובוודאי שנתחזק במסירות נפש ובדביקות בלימוד התורה ונזכה לגאולה האמתית והשלמה תיכף ומיד ממש!".

יצויין כי בחב"ד שורר ויכוח פנימי בסוגיה כאשר חלק מהרבנים נוטים דווקא לקבל את ההסדר שיאפשר לתלמידים לנסוע ללמוד בניו יורק ולשוב לארץ ללא חששות למאסר בשל עריקות מהצבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר